وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » مردم استرالیا بخشنده‌ترین مردم جهان

تاریخ انتشار : 1397/10/07 - 14:32

مردم استرالیا بخشنده‌ترین مردم جهان

صدای استرالیا – نتایج تازه‌ترین مطالعه یک نهاد معتبر نشان می‌دهد که مردم استرالیا بخشنده‌ترین مردم جهان هستند.

مردم استرالیا بخشنده‌ترین مردم جهان

صدای استرالیا – نتایج تازه‌ترین مطالعه یک نهاد معتبر نشان می‌دهد که مردم استرالیا بخشنده‌ترین مردم جهان هستند.

بسیاری آمریکا را دست‌ودل‌بازترین کشور دنیا می‌دانند. در سال ۲۰۱۷، مردم، مؤسسات و شرکت‌های آمریکا حدود ۴۱۰ میلیارد دلار، یا ۲.۱ از تولید ناخالص داخلی خود را برای کمک به نیازمندان اهدا کرده‌اند. به عبارت دیگر، مبلغی که آمریکایی‌ها در سال گذشته اهدا کرده‌اند، بیشتر از تولید ناخالص داخلی حدود ۴۰ کشور دنیاست. اما می‌توان این موضوع را مطرح کرد که آمریکایی‌ها توان مالی بخشیدن چنین کمک‌هایی را دارند و اگر دیگر کشورها نیز به اندازه‌ی آمریکا توان مالی داشتند، این کار را انجام می‌دادند.

اما اگر به جای محاسبه‌ میزان کمک‌های مالی یک کشور، به محاسبه تعداد افرادی که در آن کشور کمک‌های مالی انجام می‌دهند، بپردازیم و یا حتی فراتر از کمک‌های مالی، به محاسبه‌ افرادی که زمانی را صرف کارهای داوطلبانه و یا کمک به افراد غریبه می‌کنند اختصاص دهیم، چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد؟

نتایج آخرین پژوهش گالوپ نشان می‌دهد، آمریکا بخشنده‌ترین کشور دنیا نیست. با درنظر گرفتن شاخص‌های دیگر، استرالیا و اندونزی بخشنده‌ترین کشورهای دنیا هستند که به دنبال آن‌ها، آمریکا و نیوزلند با فاصله‌ بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مشارکت مدنی در دنیا

سالیانه گالوپ با انجام یک نظرسنجی، تمایل مردم را، نسبت به بخشیدن کمک‌های مالی و اختصاص زمان برای کمک به دیگران، می‌سنجد. این گزارش، بر اساس مصاحبه با بیش از ۱۵۳ هزار فرد بزرگسال بالای ۱۵ سال، در ۱۴۶ کشور دنیا، در سال ۲۰۱۷ انجام شده است. در این نظرسنجی از افراد پرسیده شده است که کدام‌یک از فعالیت‌های زیر را در یک ماه گذشته انجام داده‌اند:

اعطای کمک‌های مالی به مؤسسات خیریه

اختصاص زمان خود به کارهای داوطلبانه در یک سازمان یا مؤسسه

کمک به یک فرد غریبه و یا فردی که هیچ شناختی از پیش نسبت به او نداشته‌اند

به طور میانگین، از هر ۱۰ نفر در دنیا، بیشتر از چهار نفر (۴۳%) پاسخ داده‌اند که به فردی که نمی‌شناختند و به کمک آن‌ها نیاز داشته است، کمک کرده‌اند. حدود ۲۷% از آن‌ها کمک‌های مالی انجام داده‌اند و ۱۸% از آن‌ها زمانی را به انجام کارهای داوطلبانه اختصاص داده‌اند.

با تعمیم این نتایج به کل جمعیت بزرگسال دنیا، در سال ۲۰۱۷، میلیاردها نفر به یکدیگر کمک کرده‌اند؛ به عبارت دیگر در سال ۲۰۱۷، حدود ۱.۴ میلیارد نفر به مؤسسات خیریه کمک‌های مالی اعطا کرده‌اند؛ حدود ۱ میلیارد نفر زمانی را به انجام کارهای داوطلبانه اختصاص داده‌اند؛ و ۲.۲ میلیارد نفر به فردی که به کمک آن‌ها نیاز داشته است، در ماه گذشته کمک کرده‌اند.

امتیاز کشورهای مختلف، با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد و از حداکثر ۵۹ امتیاز در اندونزی و استرالیا شروع می‌شود و تا حداقل امتیاز ۱۵ در یمن ادامه پیدا می‌کند. اندونزی و استرالیا، با بالاترین امتیاز در شاخص مشارکت مدنی در سال‌های گذشته، همواره در بالای فهرست کشورهای دنیا قرار گرفته‌اند.

با وجود اینکه پژوهش گالوپ، ارتباط قدرتمندی را میان شاخص مشارکت مدنی و سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی کشورها نشان می‌دهد، کشورهایی که جوامع آن‌ها بالاترین میزان مشارکت مدنی را داشته‌اند، لزوما جزو ثروتمندترین کشورها نیستند. اندونزی، کشوری با درآمد زیر متوسط، در سال ۲۰۱۷ در صدر لیست کشورهای با بالاترین مشارکت مدنی بوده است. همچنین، کنیا و میانمار نیز، که از جمله‌ی کشورهای با درآمد زیر متوسط هستند، دارای بالاترین امتیاز شاخص مشارکت مدنی بوده‌اند.

برخی از کشورهایی که جوامع آن‌ها دارای پایین‌ترین میزان مشارکت مدنی بوده‌اند، مانند یمن، فلسطین و یونان، در برهه‌هایی از تحولات اقتصادی و سیاسی رنج می‌بردند. با وجود این، چین با یکی از پایین‌ترین امتیازها (۱۷)، از جمله کشورهایی است که از حداقل میزان مشارکت مدنی برخوردار بوده است.

بیشترین احتمال اهداء کمک‌های مالی متعلق به مردم میانمار است

امتیاز بالای میانمار در شاخص مشارکت مدنی در طول سال‌های گذشته، نشان دهنده‌ی درصد بالای مشارکت افراد بزرگسال این کشور در اهداء کمک‌های مالی به مؤسسات خیریه است.

اهداء کمک‌های مالی، در مقایسه با انجام فعالیت‌های داوطلبانه، طرفداران بیشتری دارد

مردم در سراسر دنیا، تمایل کمتری دارند تا زمان خود را برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه (۱۸%)، نسبت به اهداء کمک‌های مالی (۲۷%) و یا کمک به افراد ناشناس نیازمند (۴۳%) صرف کنند. تعداد افرادی که می‌گویند زمان خود را صرف کارهای داوطلبانه کرده‌اند، در سراسر دنیا متفاوت است و از حداکثر ۵۳% در اندونزی شروع می‌شود و تا حداقل ۴% در لائوس ادامه پیدا می‌کند.

منبع: افسانه صدیقی، اقتصاد برتر


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه