وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » مرحله بالینی آزمایش واکسن جدید سرطان با کمترین عوارض آغاز می‌شود

تاریخ انتشار : 1399/04/22 - 11:24

مرحله بالینی آزمایش واکسن جدید سرطان با کمترین عوارض آغاز می‌شود

صدای استرالیا- واکسن جدید توسط گروه تحقیقاتی متر (Mater) مستقر در موسسه تحقیقات ترنسلشنال استرالیا  (Translational) با همکاری دانشگاه کوئینزلند انگلستان تهیه‌شده است.

مرحله بالینی آزمایش واکسن جدید سرطان با کمترین عوارض آغاز می‌شود

صدای استرالیا– واکسن جدید توسط گروه تحقیقاتی متر (Mater) مستقر در موسسه تحقیقات ترنسلشنال استرالیا  (Translational) با همکاری دانشگاه کوئینزلند انگلستان تهیه‌شده است.

کریستن رادفورد، دانشیار و محقق برجسته این موسسه می‌گوید که این واکسن پتانسیل درمان انواع سرطان‌های خون و سرطان‌های بدخیم را دارد و یک پیشرفت بزرگ برای واکسیناسیون ضد سرطان است.

وی امیدوار است که این واکسن بتواند در درمان سرطان‌های خون مانند لوسمی میلوئید (لوسمی مزمن مغز استخوان)، لنفوم غیر هوچکین، میلوما مولتیپل و لوسمی کودکان  به علاوه سرطان‌های بدخیم توده‌ای سفت ازجمله سینه، ریه، کلیه، تخمدان و سرطان لوزالمعده و گلیوبلاستوما (نوعی تومور کشنده مغزی) استفاده شود.

وی تاکید کرد: واکسن جدید ما از آنتی‌بادی‌های انسانی آمیخته‌شده با پروتئین خاص تومور تشکیل‌شده است و ما در حال بررسی ظرفیت آن برای هدف قرار دادن سلول‌های انسانی در هنگام فعال کردن حافظه سلول‌های توموری هستیم.

رادفورد افزود: این واکسن مزایای اصلی بسیاری نسبت به واکسن‌های سرطان موجود که قبلا در آزمایش‌های اولیه بالینی وعده داده‌شده، دارد. ویژگی‌های این واکسن شامل موارد ذکرشده ذیل است.

اولا این ماده می‌تواند به‌عنوان فرمول مرحله بالینی خارج از مقررات مسایل مالی و لجستیکی مرتبط با واکسن‌های خاص تولید شود.

ثانیا، این واکسن نمونه اولیه سلول‌های اصلی تومور است و برای شروع واکنش‌های ایمنی اختصاصی، تومور را هدف قرار می‌دهد، درنتیجه اثرات احتمالی درمان را به حداکثر و عوارض جانبی احتمالی را به حداقل می‌رساند.

منبع: ایسنا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه