وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » مدت زمان پس‌انداز استرالیایی‌ها برای خرید مسکن به بیش از ۸ سال رسید

تاریخ انتشار : 1402/04/30 - 15:54

مدت زمان پس‌انداز استرالیایی‌ها برای خرید مسکن به بیش از ۸ سال رسید

صدای استرالیا– داده‌های جدید نشان می‌دهد مدت زمانی که یک استرالیایی با درآمد متوسط باید برای پس‌انداز خرید مسکن صرف […]

مدت زمان پس‌انداز استرالیایی‌ها برای خرید مسکن به بیش از 8 سال رسید

صدای استرالیا– داده‌های جدید نشان می‌دهد مدت زمانی که یک استرالیایی با درآمد متوسط باید برای پس‌انداز خرید مسکن صرف کند، به نزدیک ۹ سال رسیده است.

بررسی انجام شده توسط شرکت مالی Canstar نشان می‌دهد که افراد مجرد در مجموع ۸ سال و ۸ ماه باید صرف پس‌انداز برای خرید مسکن کنند. این زمان برای زوج‌هایی که دو درآمد دارند، حدود ۴ سال و ۲ ماه است.

اما خبر خوب اینکه میزان پس‌انداز ماهانه خانه‌اولی‌ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته کمی افزایش یافته است.

این بررسی حاکی است که استرالیایی‌ها به طور متوسط ۱۶۰۵ دلار در ماه پس‌انداز می‌کنند که ۱۸۸ دلار بیشتر از سال ۲۰۲۲ است.

افی زاهوس، سردبیر و مفسر مالی Canstar گفت: اینکه خریداران خانه‌اولی در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی مبلغ بیشتری پس‌انداز می‌کنند؛ نشان می‌دهد که این افراد مصمم به خروج از وضعیت اجاره‌نشینی هستند.

به گفته وی، اگرچه قیمت ملک در حال افزایش است؛ اما اجاره‌بها به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده و این مساله موجب می‌شود که اجاره‌نشین‌ها با وجود مشکلات فراوان، تصمیم به خانه‌دار شدن بگیرند.

زاهوس افزود: از هر ده خریدار بالقوه خانه‌اولی، ۹ نفر تصمیم دارند که هرچه زودتر اقدام به خرید مسکن کنند.

وی تصریح کرد: این افراد به منظور تحقق این هدف، در وهله اول هزینه‌های ماهانه خود را کاهش می‌دهند. خرید املاک قدیمی‌تر و همچنین خرید آپارتمان به جای خانه، موارد دیگری است که این افراد به عنوان اولویت در نظر می‌گیرند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که ۲۹ درصد از خریداران بالقوه خانه اولی از والدین یا خانواده خود کمک دریافت می‌کنند که این رقم در سال گذشته ۲۱ درصد بود.

اما دریافت این کمک از «بانک والدین» به گفته زاهوس ریسک‌هایی را هم به همراه دارد.

وی گفت: پس از افزایش‌های متوالی نرخ بهره، آن دسته از والدینی که در دو سال اخیر برای خرید مسکن به فرزندان خود کمک کرده‌اند، حالا باید در بازپرداخت اقساط نیز به آنها کمک کنند.

به گفته زاهوس، والدینی که تصمیم می‌گیرند ضامن وام فرزندشان شوند، باید میزان ضمانت خود را محدود کنند و مطمئن شوند که فرزندشان نوعی بیمه حمایت از درآمد دارد. این والدین همچنین باید استراتژی خروج برای آزاد کردن ضمانت‌نامه داشته باشند و مشاوره مستقل دریافت کنند تا هر دو طرف نقش و مسوولیت‌های خود را بدانند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه