وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » محدودیت‌هایی که در ویکتوریا لغو شدند

تاریخ انتشار : 1399/07/06 - 7:04

محدودیت‌هایی که در ویکتوریا لغو شدند

صدای استرالیا – بر اساس تصمیم جدید دولت ویکتوریا، از فردا برخی از محدودیت‌های اعمال شده برای ساکنان این ایالت لغو می‌شوند.


صدای استرالیا – بر اساس تصمیم جدید دولت ویکتوریا، از فردا برخی از محدودیت‌های اعمال شده برای ساکنان این ایالت لغو می‌شوند.

دنیل اندروز، نخست وزیر ویکتوریا در جریان کنفرانس خبری امروز یکشنبه ۲۷ سپتامبر خود جزئیات محدودیت‌های لغو شده برای ساکنان ایالت ویکتوریا را تشریح کرد.

محدودیت‌هایی که از ساعت ۱۱:۵۹ شب یکشنبه ۲۷ سپتامبر لغو می‌شوند و کارهایی که ساکنان ویکتوریا می‌توانند انجام دهند به شرح زیر هستند:

مشاغل مجاز

به گفته اندروز، مرحله جدید لغو محدودیت‌ها در ویکتوریا باعث خواهد شد تا ۱۲۷ هزار نفر به کارهای خود در فضای بیرون از خانه بازگردند.

سوپرمارکت‌ها و مراکز توزیع غذا با تمام ظرفیت فعالیت خواهند کرد و ظرفیت نیروس کار در کشتارگاه‌ها و مراکز فرآوری مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند.

تولیدکنندگان می‌توانند حداکثر تا ۹۰ درصد از نیری کار خود را بازگردانند.

افراد خوداشتغال موسوم به Sole Traders که در زمینه باغبانی، لند‌اسکیپینگ و آرایش حیوانات خانگی فعالیت می‌کنند می‌توانند کسب و کار خود را آغاز کنند.

گردهم‌آیی‌های بیرون از خانه و خرید کردن

در خصوص گردهم‌آیی‌های بیرون از خانه، خانوارها و یا حداکثر پنج نفر از دو خانواده می‌توانند بیرون از خانه با یکدیگر ملاقات کنند. گردهم‌آیی‌ها باید در فضاهای عمومی انجام شود.

محدودیت خرید کردن برای یک نفر و تنها یک بار در روز لغو می‌شود. اندروز تاکید کرد که این یک دعوتنامه برای این نیست که کل اعضای خانواده برای خرید کردن به بیرون بروند.

مدارس و مراکز نگهداری از کودکان

مراکز نگهداری از کودکان برای تمامی کودکان بازگشایی می‌شوند، هیچ مجوزی برای این کار نیاز نیست و محدودیت پنج کیلومتری وجود ندارد.

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با شروع ترم جدید در روز ۱۲ اکتبر به مدارس بازخواهند گشت.

عروسی‌ها و مراسم مذهبی

برگزاری مراسم عروسی در فضای روباز مجاز خواهد بود و تنها پنج نفر شامل عروس و داماد و دو شاهد اجازه حضور در آن را خواهند داشت.

حداکثر پنج نفر به همراه یک رهبر مذهبی می‌توانند برای انجام مراسم مذهبی در فضای روباز گرد‌هم بیایند.

ورزش

ورزش کردن برای حداکثر دو ساعت در روز و در شعاع حداکثر پنج کیلومتری محل سکونت مجاز خواهد بود. در همین حال ورزش کردن در شعاع پنج کیلومتری محل کار نیز مجاز خواهد بود.

استخرهای روزبا اجازه بازگشایی خواهند داشت.

منع تردد شبانه

منع تردد شبانه از ساعت پنج صبح روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر لغو می‌شود.

اندروز همچنین تاکید کده است که گردهم‌آیی‌ها درون خانه همچنان ممنوع است و هر کسی که از این دستورالعمل تخلف کند با جریمه پنج هزار دلاری روبرو خواهد شد.

نخست وزیر ویکتوریا تصریح کرد که مرحله بعد برای اعلام لغو محدودیت‌های بیشتر در روز ۱۹ اکتبر خواهد بود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه