وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » مجازات کیفری در انتظار مشتریانی که با فروشندگان بد رفتار کنند

تاریخ انتشار : 1402/09/30 - 0:57

مجازات کیفری در انتظار مشتریانی که با فروشندگان بد رفتار کنند

صدای استرالیا - به خریداران هشدار داده شده است که سوء رفتار با کارکنان خرده‌فروشی‌ها در طول دوره کریسمس می‌تواند منجر به عواقب قانونی از جمله زندان شود.


صدای استرالیا – به خریداران هشدار داده شده است که سوء رفتار با کارکنان خرده‌فروشی‌ها در طول دوره کریسمس می‌تواند منجر به عواقب قانونی از جمله زندان شود.

بر اساس داده‌های اتحادیه خرده فروشی‌های استرالیا، از هر ده کارمند خرده فروشی، یک نفر در حین کار با آزار فیزیکی مواجه می‌شود و بیش از ۷۵ درصد آنها هم مورد آزار کلامی قرار می‌گیرند.

این اتحادیه به مشتریان هشدار داده است که می‌توان علیه هرکسی که در طول تعطیلات نسبت به کارکنان بد رفتار می‌کند، اقدام قانونی انجام داد.

برنی اسمیت، دبیر این اتحادیه می‌گوید: هیچ بهانه‌ای برای سوء استفاده از کارگران خرده فروشی که فقط کار خود را انجام می‌دهند وجود ندارد، کارگران خرده‌فروشی سزاوار تشکر و احترام ما هستند، حتی بیشتر در این زمان از سال که مغازه‌ها شلوغ هستند و تنش‌ها بالاست. اما ما می‌دانیم که واقعیت بسیار متفاوت است. سوء رفتار از سوی مشتری در مراکز خرید استرالیا شایع است و این باید تغییر کند.

به گفته وی “این اولین کریسمس است که خریداران با عواقب کیفری جدی مخصوصاً برای آزار کارگران روبرو خواهند شد. ما امیدواریم که مشتریان کار درست را انجام دهند و مجبور نباشند به این نتیجه برسند.

قوانینی که در ماه ژوئن در نیو ساوت ولز به تصویب رسید، مجازات‌های سخت تری را برای افرادی که نسبت به کارکنان توهین آمیز رفتار کنند، در نظر گرفته و آن را طبق قانون جرایم ۱۹۰۰ به یک جرم کیفری تبدیل کرده است.

این رفتار اگر با صدمات شدید بدنی به کارگران خرده فروشی همراه باشد، تا حداکثر۱۱ سال زندان را در پی دارد. مشتریانی که کارکنان را آزار داده یا ارعاب کنند نیز ممکن است تا چهار سال زندان محکوم شوند، حتی اگر به کارگر آسیب فیزیکی وارد نشود.

اسمیت گفت: روی کارگران خرده‌فروشی تف کرده‌اند، فریاد زده‌اند، با اشیاء مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و موارد دیگر. بسیاری از کارگران نیز مورد آزار جنسی برخی از مشتریان قرار می‌گیرند. این ظالمانه است.  ما از مردم پرسیدیم که چرا این اتفاق می‌افتد؟ خیلی‌ها گفتند چون هیچ عواقبی برای رفتار بد در مغازه‌ها وجود ندارد. خب، اکنون عواقبی وجود دارد!

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه