وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » ماموریت سفر به انگلیس برای چک کردن ۸۰ تن شمش طلای استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/01/19 - 6:12

ماموریت سفر به انگلیس برای چک کردن ۸۰ تن شمش طلای استرالیا

صدای استرالیا – یک مقام بلندپایه بانک مرکزی استرالیا ماموریت دارد تا با سفر به انگلیس اطمینان حاصل کند که 80 تن شمش طلای بانک مرکزی استرالیا که در بانک انگلیس نگهداری می‌شود، سر جایش قرار دارد.


صدای استرالیا – یک مقام بلندپایه بانک مرکزی استرالیا ماموریت دارد تا با سفر به انگلیس اطمینان حاصل کند که ۸۰ تن شمش طلای بانک مرکزی استرالیا که در بانک انگلیس نگهداری می‌شود، سر جایش قرار دارد.

کریستوفر کنت، معاون بانک مرکزی استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که یک مقام ارشد این بانک در این سفر ماموریت دارد تا ۶۴۰۰ شمش طلای این بانک به ارزش تقریبی شش میلیارد دلار را که در خزانه بانک انگلیس نگهداری می‌شود، کنترل کند.

بانک انگلیس سهم بزرگی از طلای جهان را نگهداری می‌کند و ذخیره ۶۴۰۰ شمش طلای بانک مرکزی استرالیا در کنار ۴۰۰ هزار شمش طلای دیگر در گاوصندوق‌های ویژه در زیر این بانک نگهداری می‌شود.

به گفته کنت، در این سفر برخی از شمش‌های طلا به صورت اتفاقی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و شماره سریال آنها با شماره سریال‌های بانک مرکزی استرالیا تطبیق داده خواهد شد.

در این بازرسی، ۱۰ درصد از شمش‌های طلای بانک مرکزی استرالیا که در بانک انگلیس نگهداری می‌شوند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بانک مرکزی استرالیا به طور معمول هر شش سال یکبار از شمش‌های طلای خود در انگلیس بازدید به عمل می‌آورد.

منبع: روزنامه د ایج


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه