وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » لغو دوباره محدودیت‌های کرونا؛ بازگشت به استادیوم‌ها و فستیوال‌های موسیقی از اول جولای

تاریخ انتشار : 1399/03/24 - 4:54

لغو دوباره محدودیت‌های کرونا؛ بازگشت به استادیوم‌ها و فستیوال‌های موسیقی از اول جولای

صدای استرالیا - نخست وزیر استرالیا در آخرین کنفرانس خبری خود مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را صادر کرد، تجمع‌های اعتراضی را محکوم کرد و خواستار ایجاد مشاغل بیشتر در استرالیا شد.


صدای استرالیا – نخست وزیر استرالیا در آخرین کنفرانس خبری خود مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را صادر کرد، تجمع‌های اعتراضی را محکوم کرد و خواستار ایجاد مشاغل بیشتر در استرالیا شد.

اسکات موریسون در نشست خبری روز ۱۲ ژوئن خود که پس از اتمام جلسه با کابینه انجام شد، ابتدا به چالش ایجاد اشتغال برای استرالیایی‌ها اشاره کرد و آن را اصلی‌ترین اولویت دولت نامید. پس از آن اعلام کرد مقررات وضع شده برای مهار همه‌گیری کرونا را تغییر خواهد داد تا طرفداران فوتبال و عاشقان موسیقی بتوانند از ماه آینده به فستیوال‌ها و مسابقات بروند.

مرحله سوم کاهش محدودیت‌ها که قرار است از ماه جولای توسط ایالت‌ها و قلمروها به اجرا گذاشته شود، در ابتدا جمعیت ۱۰۰ نفری را برای مراکز تجمع تعیین کرده بود. اما اکنون کابینه به توافق رسیده‌است تا به جای تعداد جمعیت از قانون چهار متر مربع در ازای هر نفر استفاده شود.

به گفته موریسون، استادیوم‌هایی با کمتر از ۴۰ هزار صندلی می‌توانند ۲۵ درصد از گنجایش خود را پر کنند و به این شکل ۱۰ هزار نفر اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را خواهند داشت تا پیش از پایان فصل، بازی‌های فوتبال را تماشا کنند. استادیوم‌های بیش از ۴۰ هزار نفری دستورالعمل‌هایی درباره تعداد افرادی که اجازه ورود دارند را دریافت خواهند کرد.

فستیوال‌های موسیقی که باید برای حضور در آنها بلیط خریداری شود و سالن‌های اجرایی که جایی برای نشستن دارند نیز می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مراسم تدفین و کلیساها نیز به شرط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اجازه پذیرش تعداد نامحدودی از افراد را دارند. همچنین رستوران‌ها و بارها نیز به شرط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دیگر محدودیت پذیرشی ندارند، اما از آنجایی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای کلاب‌های شبانه توجیه اقتصادی ندارند، این مراکز فعلا بسته باقی خواهند ماند.

موریسون اعلام کرد کوئینزلند از ۱۰ جولای و استرالیای جنوبی از ۲۰ جولای مرزهای خود را باز خواهند کرد. موریسون با اخطار به دیگر مناطقی که با بازکردن مرزها توافق نکرده‌اند اعلام کرد دانشجویان بین‌المللی تا زمانی که مرزهای ایالتی باز نشوند اجازه ورود نخواهند داشت.

موریسون به فرمانداران ایالت‌ها گفت: اگر کسی نتواند از از سیدنی به ایالت شما بیاید، پس از سنگاپور هم نخواهد توانست. اگر می‌خواهید مسیر ورود دانشجویان بین‌المللی را باز کنید، باید اول مرزهای استرالیایی را باز کنید. موریسون در این کنفرانس خبری همچنین ابراز امیدواری کرد مرزهای داخلی در ماه جولای باز شوند و بازگشت آزمایشی و به شدت کنترل شده دانشجویان بین‌المللی از این ماه آغاز شود.

موریسون رهبران هریک از ایالت‌ها و قلمروها را ملزم ساخت تا با ایجاد کمیته‌ای فرعی به افزایش مشاغل در استرالیا کمک کنند. به گفته او این اقدام باید به واسطه افزایش مهارت‌ کارگران، ارتقای مشاغل در بخش‌های روستایی، انرژی و سلامت انجام شود.

موریسون در سخنان خود گفت: طی ۱۲ ماه آینده سیاست‌های دولت در تمامی سطوح سیاسی باید درباره بهبود اشتغالزایی باشد.

موریسون به معترضان نیز هشدار داد تا در تظاهرات «زندگی سیاهان مهم است» شرکت نکنند زیرا امنیت آنها در خطر است. او گفت توصیه‌های پزشکی می‌‌گویند حضور در تجمع‌ها امن نیست و نه تنها جان شما را به خطر می‌اندازد، بلکه جان دیگران را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

نخست‌وزیر همچنین در سخنان خود به خاطر گفتن این موضوع که در استرالیا برده‌داری وجود نداشته‌است، معذرت خواهی کرد. او این اظهارات را در مصاحبه با رادیو ۲GB مطرح کرده بود.

برندن مورفی مقام ارشد بهداشت و سلامت نیز با ابراز خشنودی نسبت به وضعیت مهار کرونا در استرالیا در این کنفرانس اعلام کرد با بازگشت مسافران بین‌المللی، استرالیایی‌ها باید خود را برای آغاز همه‌گیری آماده کنند.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه