وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » قیمت گوشت گاو و گوسفند رو به افزایش است

تاریخ انتشار : 1400/07/16 - 5:40

قیمت گوشت گاو و گوسفند رو به افزایش است

صدای استرالیا- اثری منفی که قرنطینه‌های متمادی روی صنعت پرورش دام گذاشته، خود را در زنجیره تامین نشان داده و […]

قیمت گوشت گاو و گوسفند رو به افزایش است

صدای استرالیا- اثری منفی که قرنطینه‌های متمادی روی صنعت پرورش دام گذاشته، خود را در زنجیره تامین نشان داده و قیمت برخی از انواع گوشت تازه در معرض افزایش است.

قیمت گوشت مرغ و خوک تقریبا ثابت مانده است؛ اما تولید گوشت گاو به پایین‌ترین سطح در ۵۰ سال گذشته رسیده و موجب رشد قیمت آن شده است. گوشت گوسفند نیز وضعیت مشابهی دارد.

دیو و بیانکا، مزرعه‌دارانی هستند که آتش‌سوزی‌ها، خشکسالی و پس از آن همه‌گیری کرونا که همه پی در پی اتفاق افتاد، آنها را به فکر تغییر دادن مدل کسب‌وکارشان انداخت.

بیانکا می‌گوید: ما شروع به فروش گوشت روی فیس‌بوک کردیم و هم اکنون با بیش از ۵۰ مزرعه‌دار در نیوساوت‌ولز و کوئینزلند همکاری می‌کنیم.

این دو، فقط در ماه گذشته، ۳۵ تن گوشت به سیدنی ارسال کرده‌اند؛ در همین حال فروش آنها در دوره قرنطینه ملبورن نیز سه‌برابر شده است.

این در حالی است که صدها فروشگاه کلز نیز از روز یکشنبه، به فروش درون فروشگاهی گوشت پایان داده و با صدها قصاب‌شان پایان همکاری داده‌اند.

مت جورنو از اتحادیه کارکنان صنعت گوشت استرالیا گفت: بیش از ۱۵۷۰ نفر از این اتفاق متاثر شده‌اند. برای آنها، اخراج شدن آن هم دو ماه مانده به کریسمس، بسیار دشوار است.

پیش بینی می‌شود که این اقدام کلز، به نفع قصابان مستقل تمام شود و آنها بتوانند مشتریانی را که به کالای ویژه و انواع خاص گوشت علاقه‌دارند، جذب کنند.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه