وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » قطع مستمری بازنشستگی مرد استرالیایی پس از بردن لاتاری

تاریخ انتشار : 1402/10/11 - 10:17

قطع مستمری بازنشستگی مرد استرالیایی پس از بردن لاتاری

صدای استرالیا- مردی که پس از برنده شدن جایزه 60 هزار دلاری لاتاری، به طور غیر منتظره با قطع مستمری بازنشستگی مواجه شده، حالا به سایر استرالیایی‌ها در این زمینه هشدار می‌دهد.


صدای استرالیا- مردی که پس از برنده شدن جایزه ۶۰ هزار دلاری لاتاری، به طور غیر منتظره با قطع مستمری بازنشستگی مواجه شده، حالا به سایر استرالیایی‌ها در این زمینه هشدار می‌دهد.

فرانک کملر ۷۰ ساله اهل آدلاید پس از اطلاع از اینکه هزاران دلار در لاتاری برنده شده، به خانواده‌اش گفت که وسایل‌شان را جمع کنند که به تعطیلات بروند.

اما این شادی دیری نپایید؛ زیرا وقتی که به سنترلینک محل مراجعه کرد، به او گفته شده که مستمری بازنشستگی‌اش قطع می‌شود؛ زیرا جایزه لاتاری به صورت ماهانه به حساب او می‌آید و نوعی درآمد محسوب می‌شود.

کملر گفت: ناراحت‌کننده است. از یک طرف فکر می‌کنید برنده شده‌اید؛ اما از طرف دیگر، چیزی را از دست می‌دهید.

وی افزود: غافلگیر کننده بود. پس از چند روز متوجه شدم که بدون هیچ دلیل مستمری‌ام را فقط به دلیل خوش‌شانس بودن قطع کرده‌‌اند.

وی گفت که می‌خواسته جایزه‌اش را یکجا دریافت کند؛ اما این گزینه در اختیار او گذاشته نشده است.

حالا این پیرمرد ۷۰ ساله باید تمام هزینه‌های ویزیت پزشک و داروهای خود را که قبلا تحت پوشش مستمری بود، از جیب بپردازد.

او از اول دسامبر برای برقراری دوباره مستمری‌اش درخواست داد؛ اما به او گفته شد که فعلا سرشان شلوغ است! و او باید شش ماه صبر کند.

کملر از استرالیایی‌هایی که مستمری می‌گیرند هشدار داد که در صورت شانس آوردن و برنده شدن لاتاری، ممکن است مزایای خود را از دست بدهند.

وی تاکید کرد: حقوق بازنشستگی واقعا نگرانی اصلی من نیست. من فقط می‌خواهم جلوی تکرار این اتفاق را برای افراد دیگر بگیرم تا در دام مشابهی نیفتند.

کملر با بیان اینکه به خریداران بلیت لاتاری اخطاری در مورد احتمال قطع مستمری داده نمی‌شود، گفت: اگر می‌دانستم، بلیت را به دخترم می‌دادم و حقوق بازنشستگی را برای خودم نگه می‌داشتم.

سخنگوی سرویس استرالیا گفت که این سازمان برای برقراری دوباره مزایا، با کملر همکاری می‌کند.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه