وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » فصل آسم مرگبار فرا رسید؛ مراقب باشید!

تاریخ انتشار : 1400/07/15 - 6:36

فصل آسم مرگبار فرا رسید؛ مراقب باشید!

صدای استرالیا- فصل آسم‌های مرگبار در استرالیا فرا رسیده و با پیش‌بینی پایان سالی پربارش و گرم در استرالیا، خطر حوادث مرگبار افزایش یافته است.


صدای استرالیا- فصل آسم‌های مرگبار در استرالیا فرا رسیده و با پیش‌بینی پایان سالی پربارش و گرم در استرالیا، خطر حوادث مرگبار افزایش یافته است.

اداره هواشناسی استرالیا، بارش‌های سنگین بهاری را برای اکثر نقاط کشور پیش‌بینی کرده که موجب افزایش حوادث آسم موسوم به توفان تندری در اواخر بهار و ابتدای تابستان می‌شود.

کریس آرندت، هواشناس ارشد این اداره گفت: پیش‌بینی شرایط پربارش و گرم، موجب رشد علف و پوشش گیاهی در طول بهار می‌شود که این وضعیت تا حد زیادی ناشی از دوقطبی منفی اقیانوس هند است؛ شرایطی که از سال ۲۰۱۶ تا کنون سابقه نداشته است.

در رویدادی مشابه در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۶، ده نفر به دلیل آسم توفان تندری در ملبورن جان خود را از دست دادند و نزدیک به ۱۴۰۰ نفر هم راهی بیمارستان شدند.

در میان افرادی که گرفتار آسم توفان تندری شدند، افراد مبتلا به آسم یا با آسم تشخیص داده نشده، افرادی که آسم نداشتند و دیگرانی که مبتلا به تب یونجه فصلی بودند، دیده می‌شد.

پروفسور پیتر وارک، مدیر شورای ملی آسم استرالیا گفت کسانی که دارای تب یونجه و آلرژی به گرده چمن چاودار هستند، در معرض خطر آسم توفان تندری قرار دارند؛ حتی اگر تا پیش از این علایم بیماری آسم را تجربه نکرده باشند.

وی به افراد مبتلا به آسم توصیه کرد که اگر به مناطقی با سطح بالای گرده گیاهان سفر می‌کنند، حتما اسپری آسم خود را به همراه داشته باشند.

وی همچنین به افراد مبتلا به آسم یا تب یونجه توصیه کرد که پیش از سفر به مناطق روستایی را در اینترنت بررسی کنند و در زمان نزدیک شدن توفان‌های تندری، به ویژه در زمان وزش باد پیش از بارش باران، در خانه بمانند.

بنا به آمار سلامتی سال ۰۸-۲۰۰۷ حداقل سه میلیون استرالیایی به آلرژی تب یونجه مبتلا هستند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه