وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » استرالیا بازداشت پناهجویان در پاپوآ گینه نو را متوقف می‌کند؛ سیاست‌ها تغییری نمی‌کند

تاریخ انتشار : 1400/07/15 - 5:11

استرالیا بازداشت پناهجویان در پاپوآ گینه نو را متوقف می‌کند؛ سیاست‌ها تغییری نمی‌کند

صدای استرالیا - استرالیا موافقت کرده است که مرکز نگهداری و بازداشت پناهجویان در پاپوآ گینه نو را تا پایان سال ببندد.


صدای استرالیا – استرالیا موافقت کرده است که مرکز نگهداری و بازداشت پناهجویان در پاپوآ گینه نو را تا پایان سال ببندد. اما این به معنای تغییر سیاست استرالیا در قبال پناهجویانی که تلاش می‌کنند خود را با قایق به استرالیا برسانند نخواهد بود.

پاپوآ گینه نو یکی از دو کشوری است که استرالیا با پرداخت پول برای بازداشت پناهجویان و پناهندگانی استفاده می‌کرد که که سعی داشتند خود را با قایق به این کشور برسانند.

این مراکز بازداشت به شدت مورد انتقاد سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری قرار داشتند.

اکنون بنابر گزارش‌ها استرالیا و پاپوآ گینه نو به توافق دیرینه خود پایان می‌دهند. استرالیا متهم است که مهاجران را از سواحل خود دور کرده و آنها را در شرایط غیر استاندارد اسکان می‌دهد.

سیاست مهاجرتی انتقادبرانگیز استرالیا ‘تغییری نکرده’

با وجود بسته شدن اردوگاه جزیره مانوس پاپوآ گینه نو، سیاست دور نگه‌داشتن پناهجویان از از سواحل استرالیا همچنان ادامه خواهد یافت و این کشور پناهجویان را به جزیره دور افتاده نائورو منتقل خواهد کرد.

کارن اندروز، وزیر کشور استرالیا چهارشنبه گفت: “سیاست قدرتمند حفاظت از مرزهای استرالیا – از جمله تعهد به پردازش منطقه ای – تغییری نکرده است”.

او گفت “هر کسی که بخواهد به صورت غیرقانونی با قایق وارد استرالیا شود یا بازگردانده می‌شود یا به نائورو فرستاده می‌شود.”

اکنون با بسته‌شدن اردوگاه پناهجویان در پاپوآ و گینه‌نو، ۱۲۰ پناهجو و مهاجری که در این کشور باقی مانده‌اند می‌توانند یا در آنجا اسکان داده شوند یا به بازداشتگاه نائورو منتقل خواهد شد.

وضعیت اردوگاه‌های پناهجویی

روند دشوار پناهندگی و سیاست استرالیا در قبال پناهجویان در سال‌های اخیر به شدت از سوی گروه های حقوق بشری و سازمان ملل متحد مورد انتقاد قرار گرفته بود.

از سال ۲۰۱۳، دولت استرالیا پناهجویانی را که به طور غیرقانونی به سواحل این کشور وارد می‌شده‌اند را بازداشت و به اردوگاه‌های پناهجویی در جزیره نائورو در اقیانوس آرام و جزیره مانوس متعلق به پاپوآ گینه نو اعزام می‌کرد. این افراد اجازه ورود به خاک استرالیا را ندارند.

سیاست دولت در این زمینه و شرایط این اردوگاه‌ها با انتقاد شدید مدافعان حقوق پناهجویان در استرالیا و خارج از آن کشور مواجه بوده و سازمان ملل نیز وضعیت آنها را قابل قبول ندانسته است. به گفته منتقدان، اقامت طولانی در این اردوگاه‌ها به سلامت روانی پناهجویان آسیب می‌زند.

خودکشی، اعتصاب غذا، شورش و قتل یک پناهجوی ایرانی به دست نگهبانان از جمله خبرهای جنجالی و رخدادهای خشونت‌باری بود که در طول هشت سال حضور استرالیا در پاپوآ گینه نو گزارش شده بود.

از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۹، دستکم ۱۲ پناهجو در نائورو و پاپوآ گینه نو، بر اثر خشونت، بی توجهی پزشکی و خودکشی جان باختند.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه