وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » فرصت استثنایی کانتاس به استرالیایی‌ها برای سفر به قطب جنوب

تاریخ انتشار : 1399/05/20 - 9:41

فرصت استثنایی کانتاس به استرالیایی‌ها برای سفر به قطب جنوب

صدای استرالیا- با همکاری شرکت‌های هواپیمایی کانتاس و آنتراکتیکا فلایتز، سفر به سرزمین برف و یخ به زودی برای استرالیایی‌ها میسر می‌شود.


صدای استرالیا- با همکاری شرکت‌های هواپیمایی کانتاس و آنتراکتیکا فلایتز، سفر به سرزمین برف و یخ به زودی برای استرالیایی‌ها میسر می‌شود.

شرکت آنتراکتیکا فلایتز به همراه شرکت هواپیمایی کانتاس به زودی پروازهای خود را از سیدنی، ملبورن، بریزبین، آدلاید و پرت برای سفری هوایی و تماشای قاره منجمد از آسمان آغاز خواهند کرد. اگرچه استرالیایی‌ها از سفرهای خارجی منع شده‌اند، این سفر از نظر فنی سفری داخلی محسوب می‌شود، پس نیازی به داشتن گذرنامه نیست.

قرار است این پروازهای چارتر ۱۲ تا ۱۳ ساعته که توسط بوئینگ‌ ۷۸۷ دریم‌لاینز شرکت کانتاس انجام خواهند شد، از ماه نوامبر آغاز شوند. معمولا اولین مناظر یخ‌های قطبی را می‌توان پس از سه ساعت پرواز مشاهده کرد. پس از آن به تدریج کوه‌های یخی و تکه‌های شناور یخ قابل مشاهده خواهند بود. سپس پرواز از بالای قطب مغناطیسی جنوب خواهد گذشت تا مسافران هواپیما بتوانند بخش‌های کوهستانی و ناهموار داخلی قطب را ببینند.

به گفته مدیر آنتراکتیکا فلایتز، این سفر نه به پاسپورت نیاز دارد و نه به چمدان، و یکی از آن فرصت‌های یکبار در زندگی برای دیدن کل قطب جنوب در عرض یک روز است. در طول پرواز کارشناسان سفرهای قطبی درباره محیط قطب و تاریخچه آن به مسافران اطلاعات خواهند داد.

برای حضور در این پروازها تمامی مسافران باید فرم سلامت و ایمنی را پر کنند و پیش از سوار شدن دمای بدن آنها سنجیده شود. هرمسافر بسته‌ای یکبارمصرف حاوی ماسک، ضدعفونی‌کننده و دستمال‌های ضدعفونی کننده دریافت خوهند کرد. همچنین در میانه راه مسافران برای تغییر صندلی‌های خود دستمال‌های الکلی و پوشش صندلی جدیدی دریافت خواهند کرد.

شرکت کانتاس همچنین بین پروازها پروتوکول‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای را اجرا خواهد کرد و تمامی فضاهای هواپیما را ضدعفونی خواهد کرد. سیستم تهویه هواپیما نیز به فیلترهای بیمارستانی HEPA مجهز هستند که از توانایی حذف ۹۹٫۹ درصد از ذرات معلق از جمله ویروس‌ها برخوردارند.

قیمت اقتصادی بلیط این سفرهای یک روزه قطبی ۱۱۹۹ دلار و قیمت صندلی‌های فرست‌کلاس ۷۹۹۹ دلار خواهد بود. قرار است در این فصل هفت پرواز در روزهایی که قطب جنوب آب و هوای مناسبی دارد، یعنی در ماه‌های نوامبر تا فوریه، انجام شوند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • Masomeh

    تاریخ : ۲۱ - مرداد - ۱۳۹۹

    من یک ایرانی هستم


    پاسخ

ارسال دیدگاه