وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » عذرخواهی دبیرستانی در ملبورن به دلیل روش بررسی کوتاهی دامن دختران

تاریخ انتشار : 1399/09/27 - 9:05

عذرخواهی دبیرستانی در ملبورن به دلیل روش بررسی کوتاهی دامن دختران

صدای استرالیا - دبیرستانی در ملبورن، دختران محصل را وادار کرده بود زانو بزنند که مشخص شود دامن‌شان بیش از حد کوتاه است یا نه. حالا این مدرسه مجبور شده از والدین خشمگین دانش‌آموزانش عذرخواهی کند.


صدای استرالیا – دبیرستانی در ملبورن، دختران محصل را وادار کرده بود زانو بزنند که مشخص شود دامن‌شان بیش از حد کوتاه است یا نه. حالا این مدرسه مجبور شده از والدین خشمگین دانش‌آموزانش عذرخواهی کند.

یک معلم زن در دبیرستان برایتون، هفته گذشته، لباس فرم دانش‌آموزان سال هفتمی را بررسی کرده بود. بر اساس محتوای وب‌سایت این مدرسه، دامن دختران دانش آموز باید تا روی زانو باشد.

این معلم از دانش‌آموزان خواسته بود زانو بزنند و اگر پایین دامن آنها با زمین مماس نمی‌شد، مشخص بود که  اندازه دامن آنها مطابق قوانین نیست.

در پی این اقدام، بیش از ۱۵۰ نفر از والدین خشمگین، در یک فروم خصوصی فیس‌بوک، این رفتار را «پدرسالارانه» خواندند. البته بعدا کامنت‌های این فروم بسته شد.

مادر یکی از دانش آموزان که این مطلب را در فروم فیس‌بوک به اشتراک گذاشته بود، در ایمیلی خطاب به مدرسه، نارضایتی خود را ابراز کرد و نوشت: من از این رفتار تحقیرآمیز و عصر حجری بسیار ناراحتم.

مادر دیگری گفت که پسرش به او گفته که به دختران هم کلاسی‌اش، که دامن‌شان کمی کوتاه‌تر از حد تعیین شده بود، گفته شده که باید دامن جدید بخرند.

وی با تاکید بر اینکه دختران، قد و طول پای متفاوتی دارند، افزود: این رفتار یادآور دهه ۱۹۵۰ بوده  است.

این مادر پرسید: با این سال سختی که داشته‌اند، آیا این رفتار ضروری بود؟

یکی دیگر از والدین نیز با بیان اینکه مدرسه، جای مناسبی برای پوشیدن لباس‌های خیلی باز و کوتاه نیست، افزود: اما نباید دختران را برای این کار به صف می‌کردند.

نشریه سان هرالد، گزارش کرده که این مدرسه، نامه عذرخواهی را خطاب به والدین در پلتفرم داخلی منتشر و اذعان کرده که نحوه انجام بررسی، نامناسب بوده است.

پت گارگانو، سرپرست مدیریت این مدرسه به  ۷نیوز گفت که این اتفاق، یک استثنا بوده و نشان‌دهنده ارزش‌های مدرسه نیست.

وی افزود: بررسی لباس فرم دانش‌آموزان به این صورت، روش ما نیست وبه محض اطلاع، به معلمی که این کار را کرده، تذکر داده شده است.

گارگانو گفت: هفته گذشته، صریحا به‌خاطر روش بررسی یونیفورم‌ها از والدین عذرخواهی شده است.

وی افزود: دانش آموزانی که دامن‌شان کوتاه‌تر بوده، تنبیه نشده‌اند و در جریان بررسی هم هیچ دانش آموز پسری حضور نداشته است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه