وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » شغل جالب نوجوان نیوساوت‌ولزی: مبارزه با دوربین‌های کنترل سرعت

تاریخ انتشار : 1401/01/14 - 5:23

شغل جالب نوجوان نیوساوت‌ولزی: مبارزه با دوربین‌های کنترل سرعت

صدای استرالیا– بو، نوجوان ۱۷ ساله استرالیایی شغل جالبی برای خودش انتخاب کرده است؛ مبارزه با دوربین‌های سرعت سیار در […]

شغل جالب نوجوان نیوساوت‌ولزی: مبارزه با دوربین‌های کنترل سرعت

صدای استرالیا– بو، نوجوان ۱۷ ساله استرالیایی شغل جالبی برای خودش انتخاب کرده است؛ مبارزه با دوربین‌های سرعت سیار در جاده‌ها.

او هر روز در بزرگراه‌ها و جاده‌های نیوساوت‌ولز تردد می‌کند و وجود دوربین‌های سرعت سیاری است را که در مکان‌های غیرمنصفانه قرار داده شده‌اند، به رانندگان هشدار می‌دهد؛ جاهایی مثل پایین سراشیبی‌ها که در آنها، سرعت ماشین ناگهان بالا می‌رود.

وی البته توضیح می‌دهد: اگر دوربین‌ها در منطقه مدارس یا خیابان‌های محل عبور مردم بود، به کسی هشدار نمی‌دادم؛ اما آنها دوربین‌ها را در جاهایی قرار می‌دهند تا رانندگانی را که چند کیلومتر بیش از حد مجاز سرعت می‌گیرند، جریمه کنند و این منصفانه نیست.

بنابراین این نوجوان، هر روز قبل یا بعد از کار، سوار موتورسیکلت‌اش می‌شود، یک تابلوی بزرگ با هشدار «دوربین سرعت» با خود می‌برد و حدود صدمتر قبل از دوربین‌های کنترل سرعت مستقر می‌شود.

بو می‌گوید: به گمانم در یک ماهی که به این کار مشغول بوده‌ام، کلی راننده را از جریمه شدن نجات داده‌ام.

وی می‌گوید: مردم فقط بابت اینکه چهار کیلومتر بالاتر از حدمجاز سرعت بگیرند، ممکن است ۱۷۰ دلار جریمه شوند، آن هم در دوره‌ای که همه مشکلات مالی دارند؛ بنابراین می‌خواهم به آنها کمک ‌کنم.

بو می‌افزاید: من خودم تا حالا جریمه نشده‌ام و کینه‌ای از این دوربین‌ها به دل ندارم. در واقع حتی موضوع را با پلیس بررسی کرده‌ام و به من گفته شده کاری که می‌کنم غیرقانونی نیست و حتی موجب کاهش سرعت رانندگان می‌شود.

قرار است مقررات نصب دوربین‌های سرعت سیار در ماه جاری در نیوساوت‌ولز تغییر کند و با قرار دادن تابلوهای هشدار، درباره وجود دوربین به رانندگان اطلاع‌رسانی شود؛ هرچند که بو این موضوع را باور ندارد و می‌گوید: من همچنان در خیابان‌ها مراقب خواهم بود. اگر تابلو خیلی نزدیک به دوربین باشد، باز هم فایده ندارد و رانندگان پیش از آنکه تابلو را ببینند در دام می‌افتند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • امیرحسین

    تاریخ : ۱۴ - فروردین - ۱۴۰۱

    از وقتی در استرالیا رانندگی میکنم، یک سوم هوش و حواس و وقتم صرف این میشه که آیا دارم نزدیک به بالاترین سرعت میروم یا نه. همش باید چشمم به عقربه کیلومتر شمار باشه. چند روز پیش پلیس راهنمایی رانندگی در آدلاید مرا متوقف کرد چرا که در لاین ۷۰ کیلومتر داشتم ۶۰ میرفتم. ۹۹ درصد خیابانهای اصلی آدلاید ۶۰ کیلومتر مجاز هستند و فقط یکی دو خیابان نزدیک فرودگاه ۷۰ مجاز است. ایمیل دریافت کردم که در لاین سبقت داشتم با سرعت کم میرفتم. کل مسیری که میشد ۷۰ رفت کمتر از ۲ کیلومتر بود.


    پاسخ

ارسال دیدگاه