وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » سود دستگاه‌های پوکر در نیوساوت ولز از ۸ میلیارد دلار گذشت؛ نمایندگان به دنبال اصلاح مقررات قمار

تاریخ انتشار : 1402/02/08 - 5:17

سود دستگاه‌های پوکر در نیوساوت ولز از ۸ میلیارد دلار گذشت؛ نمایندگان به دنبال اصلاح مقررات قمار

صدای استرالیا- به گفته آلکس گرینویچ، نماینده مستقل مجلس استرالیا، قمار بدون پرداخت پول نقد در دولت کارگر و احتمالا […]

سود دستگاه‌های پوکر در نیوساوت ولز از 8 میلیارد دلار گذشت؛ نمایندگان به دنبال اصلاح مقررات قمار

صدای استرالیا- به گفته آلکس گرینویچ، نماینده مستقل مجلس استرالیا، قمار بدون پرداخت پول نقد در دولت کارگر و احتمالا زودتر از وعده‌هایی که دولت ائتلاف نیوساوت‌ولز داده بود، عملی می‌شود.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که کلوب‌ها و میخانه‌های نیوساوت‌ولز در سال گذشته به رکورد ۸٫۱ میلیارد دلار سود از محل دستگاه‌های پوکر دست یافته‌اند.

قماربازها سال گذشته در کلوب‌های نیوساوت‌ولز، مبلغ ۴٫۶ میلیارد دلار پول خود را از دست داده‌اند که ۶۴۲ میلیون دلار بیش از رکورد قبلی در سال ۲۰۱۸ است. میخانه‌ها نیز ۳٫۵ میلیارد دلار از قمار سود کرده‌اند که ۸۴۱ میلیون دلار بیشتر از رکورد قبلی در سال ۲۰۱۹ بوده است.

آخرین داده‌های شش ماهه مربوط به دستگاه‌های پوکر که از سوی NSW Liquor and Gaming منتشر شده، نشان می‌دهد که میخانه‌های تمامی شوراهای سیدنی به‌جز شمال سیدنی و موسمن، سود خالص ثبت کرده‌اند. کلوب‌ها نیز در ۲۷ منطقه از ۳۴ منطقه سیدنی، بیش از هر زمان دیگری سود خالص داشته‌اند.

این سودهای کم سابقه، فشارها برای بازنگری اساسی در قوانین قمار نیوساوت‌ولز را افزایش داده و چند نماینده مستقل به طور ویژه این مساله را پیگیری می‌کنند.

گرینویچ و چند نماینده دیگر از جمله هلن دالتون، نماینده موری؛ گرگ پایپر، نماینده لیک مک‌کواری و جو مک‌گیر، نماینده واگاواگا، پس از انتشار گزارش کمیسیون جرایم نیوساوت‌ولز در سال گذشته، اصلاح قانون قمار را به عنوان یکی ازاولویت‌های خود مطرح کرده‌اند.

گزارش این کمیسیون حاکی است که دستگاه‌های پوکر برای شست‌وشوی پول‌های کثیف حاصل از جرم و جنایت استفاده می‌شود. گزارش مذکور توصیه می‌کند که بازی‌های بدون پول نقد معرفی و جایگزین دستگاه‌های فعلی شود.

دولت سابق نیوساوت‌ولز متعهد شده بود که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۸ وجه نقد را از بیش از ۸۶ هزار دستگاه پوکر در این ایالت حذف کند. دولت حزب کارگر نیز متعهد شده که دستگاه‌های پوکر بدون پول نقد را در ۵۰۰ دستگاه به آزمایش بگذارد و همچنین سقف پرداخت نقدی را در دستگاه‌های جدید از ۵۰۰۰ دلار به ۵۰۰ دلار کاهش دهد.

نمایندگان مذکور گفت‌وگو درباره سیاست‌های قمار را با کریس‌ مینز، نخست وزیر نیوساوت‌ولز و دیوید هریس، وزیر بازی و مسابقات آغاز کرده‌اند.

گرینویچ، با بیان اینکه مذاکرات اولیه مثبت بوده است، گفت که مطمئن است قمار بودن پول نقد احتمالا زودتر از وعده داده شده عملی خواهد شد.

گرینویچ افزود: سود بی‌سابقه دستگاه‌های پوکر، به قیمت از هم گسیختگی روابط، از دست رفتن پس‌انداز خانواده‌ها و انتقال پول‌های ناشی از جرایم و جنایات به دست آمده است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه