وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » سه تغییر مهم در مقررات قرنطینه نیوساوت‌ولز از ۴۸ ساعت آینده

تاریخ انتشار : 1400/05/21 - 12:52

سه تغییر مهم در مقررات قرنطینه نیوساوت‌ولز از ۴۸ ساعت آینده

صدای استرالیا- در پی برگزاری جلسه‌ای اضطراری در کابینه برای مقابله با کووید-۱۹، قرار است تغییراتی اساسی در مقررات سلامت […]

سه تغییر مهم در مقررات قرنطینه نیوساوت‌ولز از 48 ساعت آینده

صدای استرالیا- در پی برگزاری جلسه‌ای اضطراری در کابینه برای مقابله با کووید-۱۹، قرار است تغییراتی اساسی در مقررات سلامت عمومی در نیوساوت‌ولز اعمال شود.

در این جلسه اضطراری، میک فولر، رییس پلیس و دیوید الیوت، وزیر پلیس نیوساوت‌ولز حاضر شدند و به ادای توضیحات پرداختند. به گفته آنان، اعمال مقررات کنونی دشوار است و باید مقررات کارآمدتری برقرار شود.

گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز نیز تایید کرد که سه تغییر مهم در ۴۸ ساعت آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

در نخستین تغییر، مقرراتی که به افراد اجازه می‌دهد به دومین سکونتگاه یا خانه خود در خارج از منطقه قرنطینه سیدنی سفر کنند، اصلاح و ممنوع خواهد شد. زیرا این نگرانی مطرح است که این سفرها موجب گسترش ویروس به سایر مناطق نیوساوت‌ولز شود.

در تغییر دوم، دولت نیوساوت‌ولز خواستار پشتیبانی بیشتر نیروهای دفاعی استرالیا به منظور اعمال مقررات خواهد شد.

سومین تغییر پیشنهادی نیز مرتبط با مقررات موسوم به «حباب مجردها»ست که بر اساس آن، زوج‌هایی که تنها زندگی می‌کنند، اجازه دارند به خانه یکدیگر بروند. این بند از مقررات همچنان برقرار خواهد بود؛ اما به گونه اصلاح می‌شود که پلیس بتواند تشخیص دهد که افراد الزامات آن را رعایت می‌کنند یا نه.

به رییس پلیس نیوساوت‌ولز ۴۸ ساعت مهلت داده شده که با مقررات جدید را تدوین ، راه‌های فرار را مسدود کند و مقررات سختگیرانه‌تر را به اجرا بگذارد.

شنیده‌ها حاکی است که برد هازارد، وزیر بهداشت، با این تغییرات مخالف بود که به شدت در برابر آن مقاومت کرده، ولی شکست خورده است.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه