وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » سفر زوج همجنسگرای استرالیایی-اسلواکیایی به همه کشورها؛ ایرانیان یکی از مهربان‌ترین‌ها بودند

تاریخ انتشار : 1401/11/10 - 6:44

سفر زوج همجنسگرای استرالیایی-اسلواکیایی به همه کشورها؛ ایرانیان یکی از مهربان‌ترین‌ها بودند

صدای استرالیا - یک زوج همجنسگرای استرالیایی - اسلواکیایی که موفق شد‌ه‌اند به تمامی کشورهای جهان سفر کنند در بخشی از خاطرات خود اعلام کرده‌اند که ایرانیان یکی از مهربان‌ترین افرادی بودند که با آنها روبرو شده‌اند.


صدای استرالیا – یک زوج همجنسگرای استرالیایی – اسلواکیایی که موفق شد‌ه‌اند به تمامی کشورهای جهان سفر کنند در بخشی از خاطرات خود اعلام کرده‌اند که ایرانیان یکی از مهربان‌ترین افرادی بودند که با آنها روبرو شده‌اند.

راشل دیوی و مارتینا سبووا پس از چند دهه سفر، هم به صورت جداگانه و هم با یکدیگر، موفق شده بودند که از بیش از ۱۰۰ کشور از ۱۹۵ کشور و منطقه به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل متحد بازدید کنند. این زوج در سال ۲۰۰۸ طی یک تور زمینی اروپا با یکدیگر آشنا شدند و سپس در ملبورن استرالیا برای نخستین بار درباره چشم‌انداز سفر به ۸۸ کشور باقیمانده در فهرست خود صحبت کردند. آنها به سرعت تصمیم گرفتند دو سال آینده را به صورت مشترک صرف این کار کنند.

این زوج شروع به برنامه‌ریزی برای سفر بزرگ خود کردند و تا آنجا که می‌توانستند پول پس‌انداز کردند تا هزینه سفرشان را تامین کنند، با این هدف که حدود پنج تا هفت روز را در هر کشور بگذرانند.

قبل از شروع سفر در سال ۲۰۱۸، دیوی و سبووا که تا آن زمان حدود یک دهه با هم بودند، تصمیم گرفتند که رابطه ازدواجشان را فاش نکنند و فقط به عنوان دوست سفر کنند. سبووا گفت: این کار بسیار طبیعی بود. ما از کشورهای زیادی بازدید می‌کردیم که در آنها مفهوم یک زوج همجنسگرا وجود نداشت و نمی‌خواستیم امنیت شخصی خود را به خطر بیاندازیم.

این زوج که سفرهای خود را در وبسایت Very Hungry Nomads ثبت می‌کنند، سعی کردند تا جایی که امکان داشت از کشورهای باقیمانده به ترتیب جغرافیایی بازدید کنند و تا آنجا که می‌توانستند سفرهای زمینی را انتخاب کردند.

نخستین کشور جدیدی که آنها از آن بازدید کردند، کره‌شمالی بود و سپس این زوج به افغانستان، عربستان سعودی، بوتان و پاکستان سفر کردند. در سال ۲۰۱۹، آنها شش ماه را صرف سفر در سراسر آفریقای مرکزی کردند.

این زوج می‌گویند: برخی از بهترین تجربیات آنها در مقاصدی بود که قبل از بازدید از آنها بیشتر محتاط بودند. سبووا می‌افزاید: مردم سودان و ایران از دوستانه‌ترین مردمی بودند که ما با آنها مواجه شدیم این در حالیست که اکثر مردم براساس برخی تصورات این کشورها را خطرناک فرض می‌کنند.

اگرچه بسیاری از دوستان این زوج طی سال‌ها پس‌انداز خود را در وام‌های مسکن و یا کسب‌وکار قرار داده بودند، دیوی و سبووا که خود را کوچ‌نشین توصیف می‌کنند، می‌گویند که از خرج کردن پس‌اندازشان در سفر خوشحال هستند.

دیوی دارای گذرنامه استرالیایی است در حالی که سبووا دارای گذرنامه اسلواکی است که برخی اوقات باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام درخواست ویزا شده است.

این زوج حدود دو سال در راه بودند و در زمان شیوع پاندمی کووید فقط ۱۰ کشور تا رسیدن به هدفشان فاصله داشتند. این زوج که در آن زمان در لندن بودند، پرواز به استرالیا را انتخاب کردند و به ناچار به دلیل محدودیت‌های مرزی که در آن زمان وجود داشت، مجبور شدند باقیمانده سفر را متوقف کنند. با این حال، آنها به سفر ادامه دادند و ترجیح دادند یک کمپرون بخرند و با هم در سراسر استرالیا رانندگی کنند. آنها ۱۸ ماه دور استرالیا گشتند.

زمانی که محدودیت‌های سفر برای استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۲ برداشته شد، آنها مجبور شدند تا بازگشایی مرزها در اماکن باقیمانده در فهرستشان که شامل برخی از جزایر واقع در اقیانوس آرام بود، صبر کنند. کیریباتی سرانجام در آگوست ۲۰۲۲ محدودیت‌ها را برای مسافران بین‌المللی لغو کرد و این زوج چند هفته بعد به آن پرواز کردند. آنها در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ به ساموآ آخرین کشور در فهرست خود رسیدند.

این زوج که حالا به هدف خود رسیده‌اند، می‌گویند که برنامه‌ای برای یکجانشینی ندارند و تا زمانی که ممکن است به سبک زندگی عشایری ادامه خواهند داد. آنها در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به تایلند هستند و امیدوارند در اواخر امسال از اندونزی نیز بازدید کنند.

منبع: ۹ نیوز

سفر زوج همجنسگرای استرالیایی-اسلواکیایی به همه کشورها؛ ایرانیان یکی از مهربان‌ترین‌ها بودند


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه