وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » خودکشی پناهجوی عراقی در بازداشتگاه ویلاوود در غرب سیدنی

تاریخ انتشار : 1401/11/10 - 5:43

خودکشی پناهجوی عراقی در بازداشتگاه ویلاوود در غرب سیدنی

صدای استرالیا - مقام‌های استرالیا تحقیقاتی را درباره مرگ یک پناهجوی عراقی در بازداشتگاه ویلاوود در غرب سیدنی آغاز کرده‌اند که گفته می‌شود خودکشی کرده است.


صدای استرالیا – مقام‌های استرالیا تحقیقاتی را درباره مرگ یک پناهجوی عراقی در بازداشتگاه ویلاوود در غرب سیدنی آغاز کرده‌اند که گفته می‌شود خودکشی کرده است.

این پناهجوی ۲۸ ساله طی پنج سال گذشته در این مرکز نگهداری می‌شد و صبح روز یکشنبه جسد وی در این مرکز پیدا شد. مرگ وی مشکوک به خودکشی اعلام شده است.

وزارت کشور و نیروی مرزی استرالیا مرگ این پناهجو را تائید کرده و گفتند که این حادثه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همین راستا موضوع برای بررسی به آژانس‌های مربوطه از جمله پزشکی قانونی نیو ساوت ولز ارجاع شده است.

ائتلاف اقدام پناهندگان (RAC) اعلام کرد که فرد بازداشت شده چند بار به دلیل تنش با سایر بازداشت‌شدگان درخواست کرده بود که از بخشی که در این مرکز در آن حضور داشت، به بخش دیگری منتقل شود.

یان رینتول سخنگوی RAC گفت که این مرد روز شنبه با یک زندانی دیگر درگیر شد و آخرین بار اتاقش حدود ساعت ۱۰ شب گذشته بررسی شد. درخواست‌های این مرد برای انتقال نادیده گرفته شده بود. در داخل ویلاوود فضای زیادی وجود دارد و دلیلی وجود ندارد که او نباید جابجا می‌شد.

وی گفت که فراتر از باور است که چنین حوادثی هنوز در بازداشتگاه‌های مهاجرت رخ می‌دهند و در عین حال خواستار تعطیلی آنها شد.

وی افزود: مدت‌هاست که گفته می‌شود بازداشتگاه‌ها، کارخانه‌های بیماری‌های روانی هستند. بازداشتگاه ویلاوود باید بسته شود.

مراقبت‌های بهداشت روانی توسط پزشکان عمومی، روانشناسان و مشاوران به صورت ملاقات حضوری یا از طریق استفاده از امکانات سلامت از راه دور به زندانیان ارائه می‌شود.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه