وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » زیان صدها میلیون دلاری در انتظار دانشگاه‌های برتر استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/11/19 - 18:27

زیان صدها میلیون دلاری در انتظار دانشگاه‌های برتر استرالیا

صدای استرالیا- اعمال طرح ممنوعیت سفر بدلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است موجب زیان 300 میلیون دلاری دانشگاه‌های استرالیا در سال جاری شود.


صدای استرالیا- اعمال طرح ممنوعیت سفر بدلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است موجب زیان ۳۰۰ میلیون دلاری دانشگاه‌های استرالیا در سال جاری شود.

در سال گذشته ۲۰ درصد از کل درآمد دانشگاه‌های استرالیا از دانشجویان چینی کسب شده بود اما اعمال طرح ممنوعیت سفر بدلیل شیوع ویروس کرونا موجب شده تا برخی از دانشگاه های استرالیا نتوانند در ترم اول پذیرای این دانشجویان باشند.

اینکه دانشگاه‌های استرالیا به دلیل طرح ممنوعیت سفر چه میزان ضرر می کنند در هفته آینده و بعد از شروع ترم اول و مشخص شدن اینکه دانشجویان غایب چه درس‌هایی را برای این ترم انتخاب کرده بودند معلوم می‌شود.

در این میان ممکن است برخی دانشگاه‌ها در ترم اول و یه سه ماهه اول هزاران نفر از دانشجویان خود را از دست بدهند چون ۱۵ هزار نفر از دارندگان ویزای دانشجویی دانشگاه سیدنی، ۴ هزار نفر از دانشگاه تکنولوژی سیدنی، حدود ۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه ملی استرالیا، ۶ هزار نفر از دانشجویان کوئینزلند و دو هزار و ۲۲۴ نفر از دانشگاه مک کوائیر هنوز در خارج از استرالیا هستند.

در خصوص دانشجویان دانشگاه نیوساوت ولز نیز وضعیت به همین شکل است و تخمین زده شده که ۶۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه هنوز در خارج از کشور هستند. در سال گذشته و فقط در ترم اول این دانشگاه ۲۶۰ میلیون دلار از دانشجویان خارجی خود درآمد کسب کرده بود.

بطور کلی ۱۸۹ هزار دانشجوی چینی در دانشگاه های استرالیا مشغول به تحصیل هستند اما در حال حاضر ۵۶ درصد از این تعداد هنوز در خارج از استرالیا هستند و با توجه به مممنوعیت سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است نتوانند در ترم اول دانشگاه ها حضور داشته باشند.

اگر نیمی از دانشجویان چینی نتوانند در ترم اول در دانشگاه های استرالیا حاضر شوند، این دانشگاه ها ۳۰۰ میلیون دلار زیان می کنند.

البته برخی دانشگاه ها در پی ارائه روش های جایگزین همچون ارائه غیر حضوری کلاس ها برای این دسته از دانشجویان هستند.

منبع: سیدنی مورننینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • نوید

    تاریخ : ۲۰ - بهمن - ۱۳۹۸

    مرسی از سایت خوبتون


    پاسخ

ارسال دیدگاه