وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » مرخصی ۱۲ ماهه برای تولدهای نارس و والدین نوزادان فوت شده

تاریخ انتشار : 1398/11/19 - 12:40

مرخصی ۱۲ ماهه برای تولدهای نارس و والدین نوزادان فوت شده

صدای استرالیا- بر اساس تصمیم دولت فدرال، والدینی که نوزادان آنها مرده به دنیا آمده و یا بعد از تولد می‌میرند همانند آنهایی که نوزاد سالم به دنیا می‌آورند، می‌توانند از مرخصی 12 ماهه استفاده کنند.


صدای استرالیا- بر اساس تصمیم دولت فدرال، والدینی که نوزادان آنها مرده به دنیا آمده و یا بعد از تولد می‌میرند همانند آنهایی که نوزاد سالم به دنیا می‌آورند، می‌توانند از مرخصی ۱۲ ماهه استفاده کنند.

کریستین پورتر، وزیر روابط صنایع، اعلام کرده که دولت استرالیا قوانین را برای خانواده‌هایی که با وضعیت بغرنج درگیر هستند تغییر داده و مرخصی شش هفته‌ای والدینی که نوزادان آنها مرده به دنیا آمده یا بعد از تولد می‌میرند، به ۱۲ ماه افزایش می‌یابد.

به گفته پورتر، مرخصی شش هفته‌ای برای بسیاری از این والدینی که درگیر این موضوع هستند ناکافی بوده و آنها نیاز به زمان بیشتری برای بازگشت به شرایط عادی و حاضر شدن در سرکار دارند.

در بخش دیگری از بیانیه وی آمده است: دولت این موضوع را درک می‌کند که از دست دادن فرزند تا چه اندازه ویرانگر می‌تواند باشد.

بر اساس این قانون جدید که قرار است در نشست پائیز مجلس اعلام شود، والدین می‌توانند در صورتی که نیاز داشته باشند از مرخصی ۱۲ ماهه استفاده کنند.

بر اساس اعلام موسسه بهداشت و رفاه استرالیا، در هر یک هزار تولد ۶٫۷ نوازد پیش از تولد می‌میرند که این موضوع سالانه دو هزار و ۲۰۰ خانواده را درگیر خود می‌کند.

موضوع مرخصی بعد از زایمان‌های نوازدان مرده، یکی از مباحث اصلی سنا در سال ۲۰۱۸ بود.

حزب کارگر از این تصمیم جدید دولت استقبال نموده اما اعلام کرده که اجرایی شدن این قانون نیاز به توافقات بیشتری میان کارگر و کارفرما دارد.

بر اساس این تغییرات و قانون جدید علاوه بر والدینی که نوزدان آنها مرده بدنبا می‌آید، والدین کودکان دارای معلولیت و یا نقص هنگام تولد نیزمی‌توانند تا زمانیکه فرزند آنها از بیمارستان مرخص شوند از مرخصی استفاده کنند.

منبع: The Age


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه