وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » زمان و برنامه انجام واکسیناسیون کرونا در استرالیا اعلام شد

تاریخ انتشار : 1399/10/06 - 5:50

زمان و برنامه انجام واکسیناسیون کرونا در استرالیا اعلام شد

صدای استرالیا – درحالیکه بسیاری از مردم در استرالیا منتظر واکسن کرونا هستند، وزیر بهداشت این کشور زمان و جزئیات ارائه واکسن کرونا در استرالیا را اعلام کرد.


صدای استرالیا – درحالیکه بسیاری از مردم در استرالیا منتظر واکسن کرونا هستند، وزیر بهداشت این کشور زمان و جزئیات ارائه واکسن کرونا در استرالیا را اعلام کرد.

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا گفت: برآوردها حاکی است که عرضه واکسن کرونا و انجام برنامه واکسیناسیون از ماه مارس آینده آغاز می‌شود و تا ماه اکتبر به پایان خواهد رسید.

وی افزود: همانند آنچه در سایر نقاط جهان اتفاق می‌افتد و همچنین بر اساس خطر ابتلا، برنامه واکسیناسیون، از افراد مسن شروع می‌شود و به ترتیب به گروه‌های سنی پایین‌تر می‌رسد. اما در کنار این گروه‌های سنی، کارکنانی که در معرض خطر ابتلا هستند، مانند کارکنان قرنطینه، در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

هانت تاکید کرد که واکسیناسیون رایگان و سرتاسری، اما داوطلبانه است.

به گفته وزیر بهداشت استرالیا، واکسیناسیون به صورت ماهانه، در گروه‌های سنی مختلف انجام می‌شود. وی افزود: ماه اول تمرکز ما روی کارکنان بهداشت و سلامت و پزشکی و ساکنان خانه‌های سالمندان خواهد بود. بر اساس این برنامه دور دوم واکسیناسیون در ماه آوریل، دور سوم در ماه مه، دور چهارم در ژوئن، دور پنجم در ژوییه، دور ششم در اوت، دور هفتم در ماه سپتامبر و دور هشتم در اکتبر انجام خواهد شد.

هانت افزود: این واکسن دو مرحله‌ای، شامل یک تزریق اول و سپس تقویت کننده آن است که یک ماه بعد انجام می‌شود. به این معنی که افراد برای دریافت واکسن، دوبار به مراکز واکسیناسیون بروند.

به گفته هانت، واکسن در کلینیک‌های طب عمومی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های تنفسی ایالتی و کشوری و مراکز بهداشت جوامع بومی در دسترس خواهد بود. همچنین احتمالا از دور دوم و پس از مشخص شدن کامل فرایند، واکسن در داروخانه‌ها نیز ارایه خواهد شد.

از سوی دیگر، پل کلی، افسر ارشد پزشکی استرالیا، روز چهارشنبه اعلام کرده بود که احتمالا استرالیا در ماه مارس، دو واکسن را آماده عرضه خواهد داشت.

وی گفت: سه واکسن در سایر کشورها تایید شده یا در شرف تایید است که استرالیا به دو تا از این واکسن‌ها را تهیه خواهد کرد.

این سه واکسن، محصول فایزر، آسترازنکا (AstraZeneca) و مودرنا هستند و استرالیا برای دریافت مجموعا ۶۳٫۸ میلیون دوز واکسن از فایزر و آسترا زنکا قرارداد بسته است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه