وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » رشد قیمت ۱۴۰ درصدی تاکسی‌های اینترنتی در ماه دسامبر 

تاریخ انتشار : 1401/08/30 - 4:32

رشد قیمت ۱۴۰ درصدی تاکسی‌های اینترنتی در ماه دسامبر 

صدای استرالیا– کاربران سرویس‌های سفر اشتراکی (تاکسی اینترنتی) احتمالا در ماه آینده با افزایش ۱۴۰ درصدی قیمت استفاده از این […]

رشد قیمت 140 درصدی تاکسی‌های اینترنتی در ماه دسامبر 

صدای استرالیا– کاربران سرویس‌های سفر اشتراکی (تاکسی اینترنتی) احتمالا در ماه آینده با افزایش ۱۴۰ درصدی قیمت استفاده از این سرویس‌های مواجه خواهند شد.

در حالی که استرالیایی‌ها پس از مدت ها تحمل محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ تصمیم دارند سال نو را بیشتر از سال‌های قبل خوش بگذرانند، به دلیل افزایش تقاضا نسبت به سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود که متوسط نرخ تاکسی‌های اینترنتی با ۴۲ دلار افزایش، از ۳۰ دلار به ۷۲ دلار برسد.

بر اساس متوسط نرخ محاسبه شده از سوی اپلیکیشن مقایسه سرویس‌های سفر اشتراکی Placie، متوسط نرخ یک سفر ۵ تا ۱۰ کیلومتری در سیدنی حدود ۳۳٫۶۱ دلار (بیشترین) و در آدلاید ۲۱٫۶۸ دلار (کمترین نرخ در استرالیا) بوده است.

بریزبین با نرخ متوسط ۲۸٫۱۱ دلار در رتبه دوم قرار می‌گیرد و پس از آن ملبورن (۲۷٫۸۸ دلار) و پرت (۲۴٫۵۶ دلار) قرار دارند.

این وب‌سایت اشاره کرده که بر اساس داده‌های موجود، رشد نرخ تاکسی‌های اینترنتی در ایام برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مهم، می‌تواند هزینه قابل توجهی را به استرالیایی‌ها تحمیل کند.

کندس نگوک، رییس واحد رشد Placie گفت: این اپلیکیشن با افزایش متوسط تقاضا تا ۳۵ درصد و افزایش میانگین قیمت بیش از ۲۵ درصد برای دوره کریسمس ۲۰۲۱ مواجه شد.

وی افزود: امسال بحران قیمت در ایام کریسمس حتی بیشتر خواهد بود؛ زیرا مردم پس از دو سال تعطیلی و قرنطینه و آب و هوای بد، امسال بیشتر به جشن‌ها و رویدادها خواهند رفت.

بر اساس داده‌های سال گذشته، در سه هفته اول دسامبر، در حالی که فصل جشن‌های کریسمس به اوج خود می‌رسد، بیشترین افزایش قیمت بین ساعت‌های ۴ بعدازظهر تا ۸ بعدازظهر در روزهای شنبه و ۱۲:۰۰ نیمه شب تا ۴:۰۰ صبح یکشنبه‌ها خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم در استرالیای غربی و نیوساوت‌ولز بیشترین میانگین افزایش نرخ را در طول دوره جشن‌های سال نو داشته‌اند که به ترتیب تا ۴۰ درصد و ۲۰ درصد می‌رسد.

منبع: یاهو


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه