وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » رشد فروش خودروهای چینی در بازار استرالیا؛ MG ZS رکوردها را یکی یکی می‌شکند

تاریخ انتشار : 1402/05/13 - 13:38

رشد فروش خودروهای چینی در بازار استرالیا؛ MG ZS رکوردها را یکی یکی می‌شکند

صدای استرالیا– با تداوم صعود خودروهای چینی در بازار، شاسی‌بلند کوچک ZS از برند MG نیز برای دومین ماه متوالی […]

رشد فروش خودروهای چینی در بازار استرالیا؛ MG ZS رکوردها را یکی یکی می‌شکند

صدای استرالیا– با تداوم صعود خودروهای چینی در بازار، شاسی‌بلند کوچک ZS از برند MG نیز برای دومین ماه متوالی رکورد فروش خود را بهبود داد و در مجموع در رتبه سوم جدول فروش در استرالیا قرار گرفت.

خودرو شاسی بلند MG ZS با رکورد تحویل ۳۸۵۲ دستگاه در ماه گذشته، مقام سومین خودرو پرفروش کشور را به دست آورد.

چین در ماه جولای ۲۰۲۳ پس از ژاپن و تایلند سومین مبدا بزرگ وسایل نقلیه موتوری در استرالیا باقی ماند. این کشور در سپتامبر ۲۰۲۲ کره‌جنوبی و در سال‌های پیش از آن آمریکا را در بازار خودرو استرالیا پشت سر گذاشته بود. 

آمار حاکی از رشد سریع چین در بازار خودرو استرالیا در سال‌های اخیر است. این کشور در سال ۲۰۲۱ چهارمین تامین کننده خودروهای جدید در استرالیا بوده، در سال ۲۰۲۰ رتبه ششم را در اختیار داشته، در سال ۲۰۱۹ هشتم بوده و در سال ۲۰۱۸ رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده بود.

فروش خودروهای ساخت چین در جولای ۲۰۲۳ به ۱۵۸۵۳ دستگاه رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. فروش خودروهای ژاپنی در همین مدت ۲۸۷۳۸ دستگاه و خودروهای تایلندی ۲۰۰۸۶ دستگاه بوده است.

پس از چین نیز کره جنوبی با فروش ۱۳۴۶۹ دستگاه و آلمان با ۴۷۹۶ دستگاه قرار داشتند.

بنا به گزارش اتاق فدرال صنایع خودرو، از هر چهار خودروی ساخت چین که در جولای ۲۰۲۳ در استرالیا فروخته شده، یکی از آنها شاسی‌بلند کوچک MG ZS بوده است.

این خودرو در ماه ژوئن نیز به رکورد فروش ۳۷۵۶ دستگاه رسیده بود. 

رشد فروش خودروهای ساخت چین در استرالیا مدیون عملکرد خوب دو برند MG و LDV بوده که هر دو آنها، متعلق به شرکت خودروسازی دولتی Shanghai Automotive Industry Corporation هستند. 

برندهای گریت وال، هاوال و BYD نیز به همین شرکت تعلق دارند.

اما دومین خودرو پرفروش بازار استرالیا با مبدا چین در استرالیا، شرکت آمریکایی تسلا است که در چین تولید می‌شود. در جولای ۲۰۲۳ تعداد ۳۹۳۴ دستگاه از این خودرو فروخته شده و در ۷ ماه گذشته از سال جاری فروش آن ۲۹۵۱۱ دستگاه بوده است.

منبع: درایو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه