وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » زیردریایی هسته‌ای آمریکا به استرالیا رسید

تاریخ انتشار : 1402/05/14 - 4:01

زیردریایی هسته‌ای آمریکا به استرالیا رسید

صدای استرالیا - یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا در راستای تقویت مناسبات نظامی با استرالیا در سواحل غرب این کشور پهلو گرفت.


صدای استرالیا – یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا در راستای تقویت مناسبات نظامی با استرالیا در سواحل غرب این کشور پهلو گرفت.

مقام‌های آمریکایی گفتند که زیردریایی کلاس ویرجینیا طبق برنامه قبلی و در چارچوب گشتزنی در منطقه هندوپاسیفیک به بندر استیرلینگ استرالیا وارد شد.

بندر استیرلینگ قرار است بر اساس یک برنامه هشت میلیارد دلاری گسترش پیدا کند تا طبق توافقنامه موسوم به «آکوس» از سال ۲۰۲۷ به پایگاهی برای زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا و انگلیس تبدیل شود.

استرالیا قصد دارد در یک دهه آتی سه زیردریایی هسته‌ای و زیردریایی مسلح به تسلیحات متعارف از آمریکا خریداری کند و در دهه ۲۰۴۰ نیز میزبان ساخت یک زیردریایی هسته‌ای جدید باشد.

آمریکا پایگاه نظامی در استرالیا ندارد اما شمار و تعداد نیروهایی را که برای گشتزنی و بازدید به استرالیا می‌فرستد افزایش داده است.

آمریکا همچنین زاغه‌های تسلیحاتی خود را در استرالیا افزایش داده و قرار است سال آینده یک مرکز مشترک اطلاعاتی در آن کشور تاسیس کند.

وزرای دفاع دو کشور شنبه اعلام کردند که آمریکا در نوسازی چند پایگاه هوایی استرالیا، تولید موشک و زمینه‌های فضایی با کانبرا همکاری خواهد کرد.

این دو کشور قرار است در راستای تقویت همکاری‌های نظامی و دفاعی در ماه جاری میلادی دو رزمایش مشترک برگزار کنند.

افزایش حضور نظامی آمریکا در آبهای منطقه آسیا و اقیانوسیه، نگرانی‌ها و اعتراض‌های چین را بدنبال داشته است. چندی پیش نیز یک زیردریایی اتمی امریکا با قابلیت حمل و شلیک موشک های هسته ای وارد بندر بوسان کره جنوبی شد.

منبع: ایرنا به نقل از رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه