وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » راه‌اندازی یک پلتفرم بانکی جدید در استرالیا برای مقابله کلاهبرداری

تاریخ انتشار : 1402/02/28 - 3:07

راه‌اندازی یک پلتفرم بانکی جدید در استرالیا برای مقابله کلاهبرداری

صدای استرالیا - پلتفرم جدیدی در استرالیا راه‌اندازی شده است که به بانک‌های عضو این امکان را می‌دهد تا به تراکنش‌های مشکوک واکنش سریع‌تری نشان دهند.


صدای استرالیا – پلتفرم جدیدی در استرالیا راه‌اندازی شده است که به بانک‌های عضو این امکان را می‌دهد تا به تراکنش‌های مشکوک واکنش سریع‌تری نشان دهند.

این پلتفرم جدید که توسط بانک‌های بزرگ استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است باعث شود که استرالیایی‌هایی که از آنها کلاهبرداری شده زودتر بتوانند پول خود را پس بگیرند.

پلتفرم دیجیتال موسوم به مبادله گزارش تقلب (FRX) توسط بانک‌های عضو آن استفاده می‌شود و امکان گزارش تقریبا هم‌زمان تراکنش‌های جعلی را می‌دهد که یا در مسیر انجام هستند یا قبلا به بانک دیگری منتقل شده‌اند.

هدف این پلتفرم این است که تراکنش‌های متقلبانه در حین انجام آنها متوقف یا وجوه مسدود شوند تا این پول‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتریان بازگردانده شوند.

آنا بلیگ، مدیرعامل انجمن بانکداری استرالیا گفت که سرعت برای متوقف کردن از مجرمان ضروری است. با توجه به اینکه هر دقیقه می‌تواند در مختل کردن کلاهبرداری‌ها بسیار مهم باشد، راه‌اندازی FRX یک پیشرفت بزرگ است. این فناوری جدید به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا تقریبا بلافاصله پول را ردیابی کنند.

در حال حاضر ۱۷ بانک از این پلتفرم استفاده می‌کنند یا در حال پیوستن به آن هستند تا بتوانند با یکدیگر همکاری کنند تا جلوی کلاهبرداری از مشتریان را بگیرند.

این پلتفرم که تحت مالکیت و مدیریت اداره تبادل جرایم مالی استرالیا است، ارتباط بین بانک‌های استرالیا را ساده‌تر می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مشتری پول خود را سریع‌تر پس می‌گیرد.

استرالیایی‌ها سال گذشته سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار را به دلیل کلاهبرداری از دست دادند که ۸۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

منبع: ۹news


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه