وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » دولت فدرال بودجه حفاظت از کوالاها را سه برابر کرد

تاریخ انتشار : 1400/11/09 - 12:07

دولت فدرال بودجه حفاظت از کوالاها را سه برابر کرد

صدای استرالیا- پس از آتش‌سوزی‌های تابستان سیاه که جمعیت کوالاها را به شدت کاهش داد، حالا دولت فدرال تعهد کرده که در چهار سال آینده، 50 میلیون دلار به برنامه بازیابی جمعیت این کیسه‌داران اختصاص دهد.


صدای استرالیا- پس از آتش‌سوزی‌های تابستان سیاه که جمعیت کوالاها را به شدت کاهش داد، حالا دولت فدرال تعهد کرده که در چهار سال آینده، ۵۰ میلیون دلار به برنامه بازیابی جمعیت این کیسه‌داران اختصاص دهد.

تغییر اقلیم، از بین رفتن زیستگاه‌ها و تابستان سیاه ۲۰-۲۰۱۹ با آن آتش‌سوزی‌های گسترده، کوالاها را در معرض انقراض قرار داده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره تعداد کوالاهای باقی‌مانده در حیات وحش متفاوت است؛ اما همه متخصصان اتفاق نظر دارند که جمعیت این کیسه داران از پیش از آتش‌سوزی‌‌ها نیز رو به کاهش گذاشته بود.

نخست وزیر موریسون گفت که این ۵۰ میلیون دلار صرف حافظت از زیستگاه‌ها، پروژه‌های بازسازی با رهبری جوامع و نظارت بر جمعیت کوالاها و ابتکارات دیگر می‌شود.

وی افزود: کوالاها یکی از نمادهای شناخته‌شده و دوست‌داشتنی استرالیا، چه در خود کشور و چه در جهان هستند و ما به حفاظت از آنها برای نسل‌های آینده متعهدیم.

با این بودجه جدید، کل سرمایه‌گذاری اختصاص یافته برای حفاظت از کوالاها از ۲۰۱۹ تا کنون به ۷۴ میلیون دلار می‌رسد.

موریسون که در بیمارستان باغ‌وحش استرالیا در بیرواه کوئینزلند سخن می‌گفت، اظهار داشت که مقداری از این بودجه نیز صرفت ارایه آموزش‌های بیشتر در مورد کوالاها به عموم و دامپزشکان خواهد شد. همچنین یک‌هزار پرستار نیز از این طریق تحت پشتیبانی قرار می‌گیرند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه