وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » دولت استرالیا کاربردهای هوش مصنوعی را قانونمند می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/03/15 - 5:29

دولت استرالیا کاربردهای هوش مصنوعی را قانونمند می‌کند

صدای استرالیا- دولت استرالیا تصمیم‌گرفته است که برای کاربردهای هوش مصنوعی مقررات‌گذاری کند. اد هاسیک، وزیر صنایع و علوم استرالیا، […]

دولت استرالیا کاربردهای هوش مصنوعی را قانونمند می‌کند

صدای استرالیا- دولت استرالیا تصمیم‌گرفته است که برای کاربردهای هوش مصنوعی مقررات‌گذاری کند.

اد هاسیک، وزیر صنایع و علوم استرالیا، روز پنج‌شنبه گذشته مقاله‌ای مشاوره‌ای در مورد اقداماتی که برای استفاده مسوولانه از هوش مصنوعی لازم است، منتشر کرد.

وی بیان داشت که از زمان انتشار برنامه‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، این احساس به وجود آمده که یک جهش بزرگ در فناوری در حال رخ دادن است.

هاسیک افزود: مردم می‌خواهند بدانند که آیا به خطراتی که در زمینه این فناوری وجود دارد، به اندازه کافی فکر شده است یا نه.

وزیر صنایع و علوم در ادامه نوشت: آنچه ما نیاز داریم، قوانینی مدرن برای فناوری مدرن است و این همان چیزی است که روی آن کار کرده‌ایم.

هوش مصنوعی مولد یا Generative AI نوعی از برنامه‌های هوش مصنوعی است که با استفاده از مجموعه داده‌های بزرگ، می‌تواند بنا به درخواست کاربران، متن، تصویر، صدا یا کد تولید کند.

این گونه از هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر عمده بحث‌های عمومی در مورد آینده هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، برنامه‌هایی که به هوش مصنوعی اجازه تصمیم‌گیری می‌دهند و به نام تصمیم‌گیری خودکار شناخته می‌شوند نیز در محدوده اپلیکیشن‌هایی قرار دارند که استرالیا درصدد مقررات‌گذاری برای آنهاست.

دولت استرالیا در این مقاله اذعان کرده که بسیاری از خطرات مرتبط با هوش مصنوعی را می‌توان توسط مقررات موجود، از جمله قانون حفظ حریم خصوصی، قانون مصرف‌کننده استرالیا، ایمنی آنلاین، قانون رقابت، قانون کپی رایت و قانون تبعیض پوشش داد. 

بر اساس این مقاله، تغییر در قوانین باید زمانی ایجاد شود که نهادهای تنظیم‌گر نقصی را در اختیارات موجود تشخیص دهند.

به عنوان مثال، دفتر کمیسر اطلاعات استرالیا قبلاً از اختیارات خود تحت قانون حفظ حریم خصوصی استفاده کرد تا علیه هوش مصنوعی Clearview به دلیل استفاده بدون مجوز از عکس‌های افراد در رسانه‌های اجتماعی، اقدام کند.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) نیز بر اساس قانون مصرف کننده موجود استرالیا، به دلیل دستکاری گمراه‌کننده نتایج رزرو هتل که توسط یک الگوریتم هوش مصنوعی ارائه شده بود، علیه سایت رزرو سفر Trivago اقدام کرد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه