وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » دعوت ترامپ از استرالیا برای حضور در نشست سران جی ۷

تاریخ انتشار : 1399/03/12 - 14:36

دعوت ترامپ از استرالیا برای حضور در نشست سران جی ۷

صدای استرالیا - دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که اجلاس سال جاری گروه ۷ را عقب می‌اندازد و از رهبران سایر کشورها از جمله استرالیا برای شرکت در این گفتگوها دعوت خواهد کرد.


صدای استرالیا – دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که اجلاس سال جاری گروه ۷ را عقب می‌اندازد و از رهبران سایر کشورها از جمله استرالیا برای شرکت در این گفتگوها دعوت خواهد کرد.

او گفت: “احساس می‌کنم که این گروه… به درستی آنچه در جهان اتفاق می‌افتد را نمایندگی نمی‌کند. جی ۷ گروه از مد افتاده‌ای از کشورهاست.”

گروه ۷ که آمریکا امسال میزبان آن است همچنین شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریتانیاست.

آقای ترامپ گفت که روسیه، کره جنوبی، استرالیا و هند باید به این نشست دعوت شوند و گفت اجلاس را که قرار بود در ماه ژوئن برگزار شود تا سپتامبر عقب می‌اندازد.

پیشتر گزارش شد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دعوت رئیس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در اجلاس گروه هفت در پایان ماه ژوئن را رد کرده است.

سخنگوی خانم مرکل از دعوت آقای ترامپ تشکر کرد اما گفت صدراعظم آلمان به خاطر همه‌گیری (پاندمی) کرونا نمی‌تواند دست به چنین سفری بزند.

آمریکا میزبان امسال گروه هفت است.

در ابتدا قرار بود آقای ترامپ از سران گروه هفت در یکی از زمین‌های گلف خود میزبانی کند اما پس از مطرح شدن انتقادهایی، آقای ترامپ از میزبانی این نشست در یکی از زمین‌های گلف خود در فلوریدا انصراف داد.

کاخ سفید اما تایید کرده که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا با آقای ترامپ تلفنی گفت‌وگو کرده و با رئیس جمهوری آمریکا بر سر “اهمیت نشست حضوری اعضای جی ۷ در آینده نزدیک” توافق نظر داشته‌‎ است.

کاخ سفید همچنین گفته است برپایی نشست هفت گروه صنعتی در آمریکا می‌تواند “بهترین مثال” برای بازگشایی امور باشد.

جی ۷ از هفت اقتصاد بزرگ جهان تشکیل شده است.

جی ۷ خود را گروهی با ارزش‌های مشترک معرفی می‌کند که آزادی، حقوق بشر، دموکراسی، حاکمیت قانون، سعادت و توسعه پایدار از اصول آن است.

دو سال پیش هم ترامپ به خاطر اختلاف‌نظر با کانادا امضایش را از بیانیه پایانی این گروه پس گرفته بود.

منبع: بی بی سی فارسی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه