وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » دستگیری زوج ایرانی به دلیل تلاش برای قاچاق شیشه به استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/10/29 - 6:57

دستگیری زوج ایرانی به دلیل تلاش برای قاچاق شیشه به استرالیا

صدای استرالیا – پلیس فدرال استرالیا یک زوج ایرانی را به دلیل تلاش برای قاچاق 250 کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین به استرالیا دستگیر کرد.


صدای استرالیا – پلیس فدرال استرالیا یک زوج ایرانی را به دلیل تلاش برای قاچاق ۲۵۰ کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین به استرالیا دستگیر کرد.

پلیس فدرال استرالیا حامد.ی ۳۰ ساله و نیوشا.ا ۲۶ ساله را در روزهای ۸ و ۹ ژانویه در سیدنی دستگیر کرد.

این زوج ایرانی تلاش کرده بودند تا ماده مخدر شیشه به ارزش ۱۸۷ میلیون دلار که در محموله لوستر و رومیزی آشپزخانه جاسازی شده بود، را وارد استرالیا کنند.

تحقیقات گروه مشترک اقدام علیه جرایم سازمان‌یافته ویکتوریا در ماه دسامبر آغاز شد، زمانی که پلیس مرزی موفق به کشف ۱۰۰ کیلوگرم مت‌آمفتامین جاسازی شده درون میزهای آشپزخانه ارسالی از ایران شد که به آدرسی در ایندورهیلز ملبورن پست شده بود.

گفته می‌شود که این محموله، در ماه ژانویه به انباری در لاکمبای سیدنی فرستاده شده تا در یک آزمایشگاه مخفی، از آن مواد مخدر تولید شود.

پلیس مدعی است که چند محموله دیگر ارسالی به سیدنی و ملبورن نیز به همین سندیکای قاچاق مواد مخدر مرتبط بوده‌اند؛ از جمله محموله‌ای از لوستر که حاوی ۳۰ کیلوگرم مت‌آمفتامین بوده است.

پلیس فدرال استرالیا، در روزهای ۸ و ۹ ژانویه، با یورش به انبار لاکمبا و خانه‌هایی در بلک‌تاون، مریلندز و دون‌ساید، یک زن و مرد ایرانی را دستگیر کرد و پیش‌بینی می‌شود که افراد دیگری نیز در این رابطه دستگیر شوند.

جف ترنر، سرپرست ریاست واحد تحقیقات فرماندهی شرقی پلیس فدرال استرالیا گفت که در پی تحقیقات انجام شده، یک آزمایشگاه مخفی خطرناک بسته شده است.

وی افزود: استرالیایی‌ها در زمینه مصرف سرانه مت‌آمفتامین یکی از بالاترین آمارها را در جهان  دارند و این بدان معنی است که همیشه باید مراقب گروه‌های خلافکاری باشیم که می‌خواهند با سوءاستفاده از این وضعیت، جیب خود را پرکنند.

زوج ایرانی دستگیر شده، به واردات حجم بالای مواد ممنوعه مرزی متهم شده‌اند؛ اتهامی که حداکثر جزای آن حبس ابد است. درخواست سپردن وثیقه این زوج رد شده و قرار است در هفته جاری در دادگاه مرکزی سیدنی و دادگاه عالی نیوساوت ولز محاکمه شوند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه