وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » درخواست برای مسدود شدن تیک‌تاک در استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/04/17 - 7:26

درخواست برای مسدود شدن تیک‌تاک در استرالیا

صدای استرالیا- دولت استرالیا با موجی از درخواست‌ها برای مسدود كردن اپلیكیشن رسانه اجتماعی تیك‌تاك مواجه شده است.

درخواست برای مسدود شدن تیك تاك در استرالیا

صدای استرالیا– دولت استرالیا با موجی از درخواست‌ها برای مسدود کردن اپلیکیشن رسانه اجتماعی تیک‌تاک مواجه شده است. درخواست کنندگان این اپلیکیشن را جاسوسی و تهدیدی برای امنیت ملی می‌دانند.

براساس گزارش هرالد سان ظاهرا قرار است این سکوی اشتراک‌گذاری  ویدئو پیش از آغاز تحقیق و تفحص «کمیته مداخله خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی » سنا و در میان نگرانی‌های موجود درباره احتمال نشت اطلاعات کاربران استرالیایی در این سکوی اشتراک‌گذاری چینی، مسدود شود.

اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک که شرکت چینی با‌تدانس مالک آن است، ۱٫۶ میلیون کاربر استرالیایی دارد. این شبکه به کاربران که در محدوده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال قرار دارند، امکان ضبط ویدئو و انتشار آن در اپلیکیشن را می‌دهد.

سناتور جنی مک آلیستر رئیس کمیته ابراز امیدواری کرده است که تیک تاک با درخواست دولت استرالیا همراهی کرده تا در انجام تحقیق و تفحص با آنها همکاری کند. روزنامه سان همچنین گزارش می‌دهد اوایل سال جاری استفاده از این اپلیکیشن در تمامی تجهیزات سفارش داده شده توسط وزارت دفاع استرالیا ممنوع اعلام شده است.

هندوستان نیز به تازگی ۵۹ اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک را مسدود کرده است زیرا معتقد است این اپلیکیشن‌ها با حق تمامیت و حاکمیت، دفاع و امنیت ملی و نظم عمومی هندوستان مغایر است.

دولت موریسون هفته پیش و در پی افزایش حملات سایبری خارجی که بیشتر آنها به چین نسبت داده می‌شود، ۱٫۳۵ میلیارد از ۲۷۰ میلیارد بودجه دفاعی خودرا به بهبود قابلیت‌های امنیت سایبری کشور اختصاص داد.

منبع: ۷ نیوز

خبر مرتبط:

حمله سایبری به سایت‌های حکومتی استرالیا و ربودن ارزهای مجازی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه