وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » درخشش نمایندگان ایران در جام جهانی ژیمناستیک استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/12/05 - 10:46

درخشش نمایندگان ایران در جام جهانی ژیمناستیک استرالیا

صدای استرالیا- مهدی احمدکهنی و سعید رضا کیخا دو ملی پوش ژیمیناستیک ایران که برای مسابقات جهانی ملبورن با مشکل ویزا واجه شده بودند توانستند مدال نقره این مسابقات را بدست بیاورند.

درخشش نمایندگان ایران در جام جهانی ژیمناستیک استرالیا

صدای استرالیا– مهدی احمدکهنی و سعید رضا کیخا دو ملی پوش ژیمیناستیک ایران که برای مسابقات جهانی ملبورن با مشکل ویزا واجه شده بودند توانستند مدال نقره این مسابقات را بدست بیاورند.

سعیدرضا کیخا با نمره عالی ۱۵.۰۳۳ در جایگاه دوم قرار گرفت و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. در این بخش نماینده آمریکا با کسب ۱۵.۴۰۰ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و ژیمناستی از ژاپن ۱۴.۸۳۳ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

«مهدی  احمدکهنی» که در مسابقات بخش  دارحلقه با نمره  ۱۴.۶۳۳ به فینال رقابت‌ها صعود کرده بود در این مرحله به رقابت با ۸ ژیمناست برتر جهان پرداخت و در نهایت با  کسب نمره   ۱۴.۵۰۰  این بخش ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی، دومین مدال ارزشمند نقره این رقابت ها را برای ایران به ارمغان آورد. در این ماده ورزشکاران آلمان و مصر در جایگاه نخست و سوم قرار گرفتند.

مسابقات جام جهانی ژیمناستیک استرالیا یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به شمار می رود.

تیم ملی ژیمناستیک ایران با ترکیب سعید رضا کیخا، عبدالله جامعی و مهدی احمدی کهنی برای حضور در جام جهانی این رشته در شهر ملبورن عازم استرالیا شده بود. هدایت این تیم بر عهده رضا خیرخواه است.

کسب مدال نقره توسط دو ژیمناستیک‌کار ایرانی در حالی صورت گرفت که میلادی کریمی، ملی پوش ایرانی-قزاقستانی تیم ملی قزاقستان نیز توانست در بخش بارفیکس مدال نقره و در بخش حرکات زمینی مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه