وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » خداحافظی استرالیا با پول نقد تا سه سال دیگر

تاریخ انتشار : 1399/12/15 - 5:36

خداحافظی استرالیا با پول نقد تا سه سال دیگر

صدای استرالیا– باتوجه به اینکه همه‌گیری کووید-۱۹، به گسترش گزینه‌های پرداخت الکترونیکی سرعت بخشیده، پیش‌بینی می‌شود که استرالیا تا سال […]

خداحافظی استرالیا با پول نقد تا سه سال دیگر

صدای استرالیا– باتوجه به اینکه همه‌گیری کووید-۱۹، به گسترش گزینه‌های پرداخت الکترونیکی سرعت بخشیده، پیش‌بینی می‌شود که استرالیا تا سال ۲۰۲۴ تا ۹۸ درصد بدون پول نقد (Cashless) شود.

شرکت FIS که غول صنعت پرداخت است، پیش‌بینی کرده که در سه سال آینده، پرداخت‌های نقدی به ۲٫۱ درصد کل مبادلات پولی در استرالیا محدود می‌شود.

به این ترتیب، استرالیا در فهرست کشورهایی با کمترین میزان استفاده از پول نقد، پس از سوئد، دانمارک و هنگ‌کنگ، در رده چهارم قرار می‌گیرد.

برآوردها حاکی است که بازار تجارت الکترونیکی استرالیا از ۴۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به حدود ۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ برسد؛ زیرا اکثر استرالیایی‌ها ترجیح می‌دهند که به جای پرداخت پول نقد در فروشگاه‌های فیزیکی، کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنند.

بر اساس بررسی‌های FIS، خدمات «حالا بخر، بعدا بپرداز» مانند Afterpay پرسرعت‌ترین رشد را در میان روش‌های گوناگون پرداخت آنلاین در استرالیا دارند. این سرویس‌ها هم اکنون ۳۲ درصد رشد سالانه دارند و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴، تا ۲۰ درصد بازار تجارت الکترونیکی را به خود اختصاص دهند.

آمارهای بانک مرکزی استرالیا نشان می‌دهد که در نوامبر سال ۲۰۱۹، یعنی پیش از ورود به دوران همه‌گیری کرونا، سهم پرداخت‌های نقدی از کل پرداخت‌ها در استرالیا ۳۲ درصد بوده و از این نظر، استرالیا از جمله جوامع پرمصرف پول نقد محسوب می‌شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه