وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » چه موقع از بوق ماشین در استرالیا استفاده کنیم/استفاده نابجا ۵۰ تا ۲۶۶۹ دلار جریمه

تاریخ انتشار : 1399/12/16 - 2:06

چه موقع از بوق ماشین در استرالیا استفاده کنیم/استفاده نابجا ۵۰ تا ۲۶۶۹ دلار جریمه

صدای استرالیا – اگر عادت به استفاده از بوق ماشین دارید باید بدانید که استفاده نابجا از بوق ماشین در استرالیا می‌تواند جریمه‌هایی همچون 6 ماه زندان یا 2 هزار و 600 دلار جریمه به دنبال داشته باشد.


صدای استرالیا – اگر عادت به استفاده از بوق ماشین دارید باید بدانید که استفاده نابجا از بوق ماشین در استرالیا می‌تواند جریمه‌هایی همچون شش ماه زندان یا ۲ هزار و ۶۰۰ دلار جریمه به دنبال داشته باشد.

اهمیت این موضوع پس از آن مشخص شد که پلیس ویکتوریا سوالی را در صفحه فیسبوک خود در خصوص مواقعی که می‌توان از بوق ماشین استفاده کرد مطرح و خواستار پاسخگویی به آن شد، سوالی که بسیاری به آن پاسخ اشتباه دادند.

در این پرسش و پاسخ آنلاین بسیاری از رانندگان معتقد بودند که مهم است تا از بوق برای هشدار دادن به عابرین پیاده در خیابان و کوچه استفاده کرد، درصورتیکه این کار خلاف قانون بوده و جریمه به همراه دارد.

یکی از پاسخ دهندگان گفته است که بوق ماشین به وی اجازه می‌دهد تا هر جمله‌ای را مانند برو کنار، من اینجا هستم، تلفن را کنار بگذار و راه برو و… ادا کند.

یک خانم نیز گفته از بوق ماشین برای کارهای مختلف از جمله خداحافظی با دوستانش استفاده می‌کند.

خانم دیگری نیز گفته است که فکر اینکه از بوق ماشین فقط برای هشدار دادن استفاده شود واقعا کسل کننده است.

بر اساس قانون رانندگان فقط می‌توانند در موارد زیر از بوق ماشین استفاده کنند:

  • هشدار دادن به سایر رانندگان در مورد موقعیت خود
  • هشدار دادن به حیوانات برای بیرون رفتن از جاده
  • استفاده به عنوان بخشی از سیستم ضد سرقت

لازم است بدانید که بر اساس قوانین موجود در استرالیا ستفاده نابجا از بوق ماشین در ایالت‌ها و شهرهای مختلف استرالیا جریمه‌های متفاوتی را بدنبال دارد که برخی از آنها عبارتند از:

ایالت نیوساوت ولز: استفاده نابجا از بوق و یا سایر وسایل هشدار دهنده ۳۴۴ دلار جریمه دارد

استرالیای جنوبی: اگر از بوق و یا وسایل هشدار دهنده دیگر استفاده نابجا کنید ۱۹۳ دلار جریمه می شوید

کوئیزلند: جریمه استفاده نابجا از بوق ماشین از ۶۶ دلار در سان شاین شروع می‌شود. با این وجود حداکثر جریمه آن ۲۰ واحد خواهد بود و این بدان معنی است که رانندگان خاطی حداکثر تا سقف ۲۶۶۹ دلار جریمه می‌شوند.

قلمرو پایتخت استرالیا: شما می‌توانید در صورت استفاده نابجا از بوق ۱۹۳ دلار جریمه شده و یا آنکه با ۲۰ واحد جریمه مواجه شوید.

استرالیای غربی: شما در این ایالت در صورت استفاه نابجا از بوق یا یک واحد جریمه که در حال حاضر ارزش مادی آن ۵۰ دلار است جریمه می‌شوید.

قلمرو شمالی: بر اساس قانون ترافیک سال ۲۰۰۷؛ تخلفات عممومی با جریمه شش ماه زندان و ۲۰ واحد جریمه همراه می‌شوند. این ۲۰ واحد جریمه معادل ۲ هزار و ۶۰۰ دلار است.

تاسمانیا: اینکه خود شما از بوق بصورت نابجا استفاده کنید یا آنکه به شخص دیگری اجازه بدهید از آن استفاده بی مورد کند ۱۲۶ دلار جریمه بدنبال دارد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه