وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » خبر بد برای موریسون: حزب کارگر در نظرسنجی‌ها به پیش می‌تازد

تاریخ انتشار : 1400/10/07 - 12:00

خبر بد برای موریسون: حزب کارگر در نظرسنجی‌ها به پیش می‌تازد

صدای استرالیا- خبر بد برای اسکات موریسون اینکه نظرسنجی‌ها حاکی از شکست سنگین او در انتخابات آینده فدرال می‌دهند.

اسکات موریسون: نیروهای ما در عراق می‌مانند

صدای استرالیا- خبر بد برای اسکات موریسون اینکه نظرسنجی‌ها حاکی از شکست سنگین او در انتخابات آینده فدرال می‌دهند.

نتایج آخرین تحلیل نظرسنجی Newspoll نشان می‌دهد که حزب کارگر برتری خود را تقویت کرده و تعداد کرسی‌های که می‌تواند از چنگ ائتلاف خارج کند، از ۹ به ۱۲ کرسی افزایش یافته است.

این نتیجه، با بیش از ۸۰ نماینده در مجلس نمایندگان، اکثریت را برای حزب آنتونی آلبانیز رقم می‌زند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که حزب کارگر خواهد توانست دو الکترال را که در دست وزرای کابینه است، به دست بیاورد؛ یعنی کرسی دیکسون در کوئینزلند که پیتر داتون آن را نمایندگی می‌کند و کرسی هسلاک در استرالیای غربی که در دست کن وایات است.

از سوی دیگر نظرسنجی حاکی از آن است که حزب اپوزیسیون به احتمال زیاد کرسی پیرس در استرالیای غربی را که پیش از این در اختیار کریستین پورتر بود و حالا خالی مانده، به دست خواهد آورد.

همچنین ایالت ویکتوریا کم‌ترین میزان چرخش آرای سرگردان به سوی حزب کارگر را خواهد داشت.

اما با چرخش ۴٫۷۸ درصد از آرای سرگردان در نیوساوت‌ولز به سوی حزب کارگر از نظرسنجی فدرال قبلی تا کنون، احتمالا آلبانیز کرسی‌های رید و رابرتسون را که در اختیار لیبرال‌ها بود، تصاحب خواهد کرد.

در ویکتوریا، اختصاص ۲٫۸۶ درصد از آرای سرگردان به حزب کارگر، موجب می‌شود که کرسی چیشولم را که هم اکنون لیو گلادیس آن را نمایندگی می‌کند، از دست لیبرال‌ها خارج کند.

در تاسمانی نیز با فرض اینکه جرخش ۴٫۵۳ درصدی آرای سرگردان تکرار شود، حزب آلبانیز نبرد بر سر کرسی‌های بردون و باس را که چنگ ائتلاف حاکم درخواهد آورد.

و در استرالیای غربی، حزب کارگر کرسی‌های سوال، پیرس و هسلاک را که در دست دولت است، از آن خود خواهد کرد. کرسی تانچنی نیز که در دست بن مورتون، وزیر ویژه کشور است، به دست حزب کارگر خواهد افتاد.

نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که حزب کارگر، در مسیر پیروزی در انتخابات کرسی بوتبی است که پس از کنار رفتن نیکول فلینت، خالی است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه