وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » جست‌وجو برای ۴ استرالیایی مفقود شده در اندونزی آغاز شد

تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 6:52

جست‌وجو برای ۴ استرالیایی مفقود شده در اندونزی آغاز شد

صدای استرالیا– جست‌وجو برای یافتن گروهی هفت نفره مفقود شده در اندونزی، شامل چهار استرالیایی، آغاز شد. این گروه در […]

جست‌وجو به دنبال 4 استرالیایی مفقود شده در اندونزی آغاز شد

صدای استرالیا– جست‌وجو برای یافتن گروهی هفت نفره مفقود شده در اندونزی، شامل چهار استرالیایی، آغاز شد.

این گروه در اندونزی با قایق سفر می‌کردند؛ اما به مقصد خود نرسیدند.

گمان می‌رود این قایق که در سفری از جزیره نیاس در سواحل غربی سوماترا به یک تفریحگاه موج‌سواری خصوصی در جزیره پینانگ می‌رفت، در راه دچار توفان شده است. 

این گروه سفر خود را حدود ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی آغاز کردند و با وجود شرایط جوی نامساعد به مسیر خود ادامه دادند؛ در حالی که قایق دیگری که همراه آنها بود، در جزیره سارانگ آلو در فاصله ۳۰ دقیقه تا پینانگ، پهلو گرفت.

در مجموع ۱۲ استرالیایی سوار بر دو قایق مذکور بودند. این افراد به مناسبت جشن تولد ۳۰ سالگی الیوت فوت به اندونزی آمده بودند. 

الیوت فوت دیروز پستی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و در آن از بازگشت به این کشور گرمسیری پس از سال‌ها اظهار خوشحالی کرده بود.

وی نوشته بود: سفر با پای پیاده در جنگل سوماتری شمالی و دیدن اورانگوتان‌ها تجربه‌ای شگفت‌انگیز بود و من مشتاقانه منتظر انجام دوباره آن برای مدت طولانی‌تر و رفتن به عمق جنگل هستم.

بنا به اعلام مقامات اندونزیایی، چهار استرالیایی ناپدید شده عبارتند از الیوت فوت، دوست دخترش استف وایس و دوستان‌شان ویل تیگل و جردن شورت.

سه خدمه اندونزیایی نیز در این قایق حضور داشتند که آنها نیز مفقود شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه و تجارت با تایید آغاز جست‌وجوها برای یافتن این افراد گفت: این وزارت ارائه کمک‌های کنسولی به خانواده چهار استرالیایی مفقود شده را انجام می‌دهد و از نزدیک با مقامات اندونزی برای حمایت از تلاش‌های جست‌وجو و نجات همکاری می‌کند.

اکتاویانتو، رئیس آژانس جست‌وجو و نجات جزیره نیاس گفت که گروه‌های جست‌وجو مستقر شده‌اند، اما آب و هوای بد تلاش‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: امواج سه تا چهار متر ارتفاع دارند. باران شدیدی می‌بارد و هوا تاریک است. به دلیل شرایط جوی فقط می‌توانیم از قایق‌های کوچک‌تر استفاده کنیم. 

خانواده افراد گم شده نیز با تشکر از مقامات اندونزی و دولت استرالیا برای کمک‌های مداوم‌شان در حین انجام عملیات جست‌وجو و نجات، از رسانه‌ها خواستند که در این شرایط سخت به حریم خصوصی خانواده و دوستان این افراد احترام بگذارند.

منبع: اسکای نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه