وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اخبار » قهرمانی برآمده از دل محدودیت؛ سم کر در کودکی جنیست‌اش را مخفی می‌کرد

تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 12:18

قهرمانی برآمده از دل محدودیت؛ سم کر در کودکی جنیست‌اش را مخفی می‌کرد

صدای استرالیا– جهان، سم کر را به عنوان یکی از بهترین مهاجمانی که فوتبال زنان تا کنون به خود دیده […]

قهرمانی برآمده از دل محدودیت؛ سم کر در کودکی جنیست‌اش را مخفی می‌کرد

صدای استرالیا– جهان، سم کر را به عنوان یکی از بهترین مهاجمانی که فوتبال زنان تا کنون به خود دیده است، می‌شناسد و برگزاری جام جهانی نیز نشان داد که استرالیایی‌ها واقعا به ماتیلداها عشق می‌ورزند.

حالا فوتبال زنان، پس از یک نسل مبارزه پیشگامان‌اش بر سر مواردی مانند دستمزد و شرایط برابر به جایگاه تقریبا مناسبی دست یافته است.

اما زمانی که سم کر، در فرمنتل شرقی در استرالیای غربی در حال رشد و نمو بود، شرایط مانند الان نبود.

او می‌گوید: زمانی که پنج یا شش ساله بوده، جنسیت خود را مخفی کرده و اجازه بازی در یکی از تیم‌های پسران را گرفته است.

کر در کتاب جدید خود به نام «سفر من به جام جهانی» می‌نویسد: می‌دانستم که تنها دختر تیم خواهم بود، اما این اصلاً من را نگران نمی‌کرد.

کر می‌گوید به دلیل موهای کوتاه و بلوند، هم‌تیمی‌هایم تصور می‌کردند پسر هستم. تصمیم گرفتم جنسیت‌ام را مخفی نگه دارم، زیرا نمی‌خواستم رفتار متفاوتی با من داشته باشند. 

وی می‌افزاید: یادم می‌آید وقتی یکی از پسرها فهمید من دختر هستم، گریه کرد.

کر می‌نویسد: اما با وجود اینکه در زمین بازی خوب بودم و عاشق فوتبال بودم، در نهایت تفاوت‌های جسمانی بین من و سایر بچه‌ها مشخص بود و بازی هم خیلی خشن بود. یک روز، با چشم کبود و لب خونی از بازی به خانه برگشتم با و آن موقع بود که پدر و برادرم هر دو گفتند: نه، دیگر بس است.

وی در کتاب خود می‌افزاید: آنقدر در زمین کتک می‌خوردم که پدر و مربیم گفتند ادامه بازی برای من خطرناک است. دیگر اجازه بازی نداشتم. دلیل‌اش را می‌فهمیدم؛ اما دلم شکست. در آن زمان هیچ تیم فوتبال دخترانی در منطقه ما وجود نداشت که به آن بپیوندم و از اینکه نمی‌توانستم ورزشی را که دوست دارم انجام بدهم، سرخورده شده بودم.

اما کر به فوتبال استرالیایی پرداخت، در سن ۱۲ سالگی به دنیای توپ گرد وارد شد و نخستین بازی حرفه‌ای خود را انجام داد و تنها ۱۵ سال سن داشت که توانست به ماتیلداها بپیوندند.

تجربه کر منحصر به فرد نیست و تعدادی از ماتیلداها تجربیاتی مشابه او دارند.

الی کارپنتر نیز می‌گوید در کودکی چون تیم دختران وجود نداشته، در تیم پسران بازی می‌کرده‌ است.

وی می‌افزاید: زمانی که ۱۲ ساله بودم، رفتم و بازی ماتیلداها را تماشا کردم. فکر می‌کنم فقط ۳۰۰ نفر در استادیوم حضور داشتند، اما همچنان می‌خواستم برای استرالیا بازی کنم.

منبع: news.com.au


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه