وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » تولیدکنندگان مشروب در انتظار حمایت دولت: همه درآمدمان پای مالیات می‌رود

تاریخ انتشار : 1402/04/31 - 10:42

تولیدکنندگان مشروب در انتظار حمایت دولت: همه درآمدمان پای مالیات می‌رود

صدای استرالیا– با توجه به اینکه مالیات نوشیدنی‌های الکلی در هفته‌های آینده به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید، تولیدکنندگان این […]

تولیدکنندگان مشروب در انتظار حمایت دولت: همه درآمدمان پای مالیات می‌رود

صدای استرالیا– با توجه به اینکه مالیات نوشیدنی‌های الکلی در هفته‌های آینده به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید، تولیدکنندگان این نوشیدنی‌ها خواستار دخالت و کمک دولت هستند.

تولیدکنندگان مشروبات الکلی خواستار توقف افزایش دو سالانه مالیات هستند که به صورت منظم روی این نوشیدنی‌ها اعمال می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که  مالیات مشروبات الکلی به زودی به ۱۰۰ دلار برسد؛ در حالی که انتظار نمی‌رفت تا سال ۲۰۲۹ به این رقم برسد.

مالیات غیرمستقیم مشروبات الکلی هر شش ماه یک‌بار و مطابق با شاخص قیمت مصرف کننده افزایش می‌یابد. این مالیات در جولای گذشته ۴٫۱ درصد و در ماه فوریه ۳٫۷ درصد افزایش یافته و به ۹۷ دلار رسیده است و انتظار می‌رود که با افزایش آتی به بیش از ۱۰۰ دلار برسد.

به گفته آنگوس مک فرسون، مدیر عامل Diageo استرالیا، مالک شرکت تقطیر رام بوندابرگ کوئینزلند، بیش از ۶۰ درصد از هزینه هر بطری رام بوندابرگ به مالیات اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه رژیم مالیاتی کنونی غیرقابل تحمل است، گفت: ما نیز مانند همه کسب‌وکارها در سراسر استرالیا، با افزایش هزینه‌ها، از برق گرفته تا مواد اولیه و حمل و نقل مواجه بوده‌ایم. تورم چالش بزرگی است و ما هم از آن مصون نیستیم؛ اما شیوه مالیات‌ستانی کار را برای ما دشوار کرده است.

پل مک لی، مدیر اجرایی انجمن تقطیرکنندگان استرالیا نیز گفت که اقدام دولت برای حمایت از تقطیرکنندگان و تولیدکنندگان مشروبات الکلی برای حفظ این صنعت بومی بسیار مهم است.

وی افزود: اگر دولت در مورد گسترش این صنعت و  ایجاد مشاغل تولیدی در مناطق روستایی، جدی است، باید در این رژیم تنبیهی که تولیدکنندگان را در سرمایه‌گذاری و رشد کسب‌وکار بی‌انگیزه می‌کند، تجدیدنظر کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه