وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » توصیه به کارفرماها: سگ‌ها را به محل کار راه بدهید؛ کارمندان هم می‌آیند

تاریخ انتشار : 1400/06/23 - 5:40

توصیه به کارفرماها: سگ‌ها را به محل کار راه بدهید؛ کارمندان هم می‌آیند

صدای استرالیا- بررسی‌ها نشان می‌دهد که اتخاذ سیاست پذیرش حیوانات اهلی، می‌تواند عامل موثری در جهت بازگرداندن کارکنان به محل کار باشد.


صدای استرالیا- بررسی‌ها نشان می‌دهد که اتخاذ سیاست پذیرش حیوانات اهلی، می‌تواند عامل موثری در جهت بازگرداندن کارکنان به محل کار باشد.

حالا که رهبران سیاسی استرالیا، در حال برنامه‌ریزی برای لغو قرنطینه‌ها و بازگشایی استرالیا پس از رسیدن به اهداف واکسیناسیون هستند، مدیران شرکت‌ها با این مساله مواجهند که چگونه کارکنان‌شان را به بازگشت به محیط کار ترغیب کنند.

یکی از راهکارها این است که به جای اینکه به کارکنان کمک شود تا دفتر کارشان را در خانه دایرکنند؛ کسب‌وکارها به کارکنان‌شان امکان بدهند که موارد موثر جسمی و روحی در خانه را به دفتر کارشان بیاورند.

نظرسنجی انجام شده از سوی آژانس استخدام people2people نشان می‌دهد که سه چهارم کارکنان علاقه‌دارند که در محل کارشان، سگ حضور داشته باشد.

در نظرسنجی دیگری نیز روی روی بیش از ۶۰۰ نفر از صاحبان سگ انجام شده، ۷۵ درصد آنان گفته‌اند که حیوان اهلی‌شان در طول دوران همه‌گیری از نظر سلامت روانی روی آنها اثر مثبت داشته و ۶۰ درصد افراد نیز گفته‌اند که سگ‌شان، دلیل اصلی علاقه آنها به کار از خانه است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که کارفرماها، به ویژه پس از پایان قرنطینه در دو شهر بزرگ سیدنی و ملبورن، راه دشواری را در متقاعد کردن کارکنان به محل کار خواهند داشت.

گذشته از همراهی و دوستی که مردم از سگ‌های‌شان می‌گیرند؛ ثابت شده است که این حیوانات دوست‌داشتنی، در کاهش استرس و خشم اثر مثبتی دارند و در شرایطی که سلامت روان کارکنان، به طور ویژه مورد توجه کارفرماها قرار دارد و با درک این مساله که آثار همه‌گیری کرونا در سال‌های آینده نیز با ما خواهد بود، سگ‌ها و حیوانات اهلی می‌توانند نقشی مهم در دفاتر کار بازی کنند.

البته پذیرفتن سگ در محل کار مستلزم آماده‌سازی شرایطی هم هست.

people2people در این زمینه چک لیستی تهیه کرده که کارفرمایان می‌توانند با پاسخ دادن به سوالات و در نظر گرفتن موارد مطرح شده، از آن استفاده کنند.

این موارد به شرح زیر است:

۱-         آیا محل کار شما برای سگ‌ها مناسب و ایمن است؟

۲-         آیا نیازمند نصب ابزار آلات ایمنی و ایجاد محیط مناسب برای دستشویی سگ‌ها هستید، به نحوی که سگ‌ها دسترسی مستقیم به آشپزخانه، پارکینگ و وسایل نقلیه متحرک نداشته باشند؟

۳-         آیا مساله را با تمامی کارکنان مطرح کرده‌اید و دربین آنها توافق برای پذیرش سگ‌ها در محل کار وجود دارد؟

۴-         آیا همه سگ‌های کارکنان، واکسن، قرص‌ ضدانگل و داروی ضد حشرات موذی خود را دریافت کرده‌اند؟

۵-         آیا دارای روال‌های بهداشتی و ایمنی به منظور تضمین امنیت کارکنان و حیوانات اهلی هستید؟

منبع: دیلی تلگراف


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه