وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024
» اجتماعی » توصیه‌های جدید مراقبت در برابر آفتاب برای استرالیایی‌ها؛ رنگ پوست مهم است

تاریخ انتشار : 1402/11/26 - 9:59

توصیه‌های جدید مراقبت در برابر آفتاب برای استرالیایی‌ها؛ رنگ پوست مهم است

صدای استرالیا- توصیه‌های جدید مراقبت از پوست در برابر آفتاب با هدف ایجاد تعادل بین خطر قرار گرفتن در معرض […]

توصیه‌های جدید مراقبت در برابر آفتاب برای استرالیایی‌ها؛ رنگ پوست مهم است

صدای استرالیا- توصیه‌های جدید مراقبت از پوست در برابر آفتاب با هدف ایجاد تعادل بین خطر قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید و مزایای ویتامین D ارایه شده است.

تحقیقات مرتبط با این دستورالعمل‌های جدید امروز در مجله سلامت عمومی استرالیا و نیوزیلند منتشر شده است.

تحقیق مذکور به بررسی این مساله می‌پردازد که چطور جمعیت متنوع استرالیا با انواع مختلف رنگ پوست، تحت تاثیر اشعه‌های نور خورشید قرار می‌گیرند.

سازمان‌های بهداشتی از جمله شورای سرطان استرالیا این دستورالعمل‌ها را تایید کرده‌اند.

این تحقیق به رهبری پروفسور راشل نیل از موسسه تحقیقات پزشکی QIMR Berghofer در بریزبین انجام شده است.

وی در بیانیه‌ای گفت: ما می‌دانیم که قرار گرفتن در برابر نور خورشید مزایایی برای سلامتی دارد؛ اما در عین حال آگاهیم که این مساله عامل اصلی ابتلا به سرطان پوست است.

پروفسور نیل افزود: ما در تلاشیم تعادل مناسبی برقرار کنیم تا ضمن بهره بردن مردم از مزایای قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهیم.

ویتامین D برای سلامت استخوان ضروری است و از راه‌هایی مانند نور خورشید، تغذیه و مکمل‌های دارویی تامین می‌شود.

بر اساس این تحقیق افرادی که پوستی با رنگدانه‌های بسیار زیاد قهوه‌ای تا سیاه دارند، با کمترین خطر ابتلا به سرطان پوست بر اثر تابش نور آفتاب مواجهند؛ اما احتمال کمبود ویتامین D در این افراد بالاتر است.

این افراد می‌توانند با خیال راحت در فضای باز و زیر نور خورشید قرار بگیرند و به جز در شرایطی که مدت طولانی در معرض نور خورشید هستند، نیازی به محافظت‌های رایج از پوست ندارند.

در مقابل، افرادی با پوست بسیار روشن که به راحتی آفتاب سوخته می‌شوند و همچنین افرادی با پوست کم‌رنگ‌تر اما با عوامل ریسک، مانند سابقه خانوادگی ابتلا به ملانوما یا سابقه شخصی سرطان پوست، مشکلات سیستم ایمنی یا تعداد زیاد خال یا خال‌های بزرگ و غیر معمول، بالاترین خطر ابتلا به سرطان پوست را دارند.

این افراد باید همواره از خود در برابر آفتاب محافظت کنند و نیازهای خود به ویتامین D را با مشورت پزشک و سایر روش‌ها تامین کنند.

گروه سوم نیز افراد دارای پوست سبزه، زیتونی یا قهوه‌ای روشن هستند که خطر ابتلا به سرطان پوست در آنها متوسط ارزیابی می‌شود.

بر اساس دستورالعمل‌های جدید، محافظت از پوست برای این افراد بسیار مهم است، اما آن‌ها می‌توانند برای تامین ویتامین D و استفاده از سایر مزایای قرار گرفتن در معرض آفتاب، زمانی را در فضای باز بگذرانند.

نیل گفت: پیام کلی تحقیق این است که مردم برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب، سطح پایه‌ای حفاظت را مراعات کنند.

وی افزود: پوشاندن بدن، استفاده از کرم ضد آفتاب، استفاده از کلاه و آفتاب‌گیر و عینک زدن، برای نسل‌های متوالی توصیه‌ای کلیدی از سوی مقامات بهداشتی برای تابستان‌های استرالیا بوده و نیازی به تغییر آن نیست.

نیل تاکید کرد: مهم است که همه افراد در استرالیا، به جز افرادی که دارای رنگدانه‌های بسیار زیاد هستند، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. این کار باید بخشی از روتین صبحگاهی معمول باشد و به اندازه مسواک زدن اهمیت دارد.

وی گفت: هر زمان که پیش‌بینی شود شاخص اشعه فرابنفش به سه یا بالاتر رسیده، این کار ضروری است. در اکثر مناطق استرالیا نیز در بخش عمده‌ای از سال شاخص اشعه فرابنفش بالاتر از ۳ است.

این محقق ادامه داد: مردم باید در خارج از خانه، ضد آفتاب خود را تجدید کرده و از کلاه، لباس پوشیده، عینک آفتابی و آفتاب‌گیر استفاده کنند تا خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهند.

استرالیا بالاترین نرخ ابتلا به سرطان پوست را در جهان دارد. 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه