وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » پروژه مسکنی که می‌تواند مرزهای ایالتی را جابجا کند

تاریخ انتشار : 1402/11/26 - 0:22

پروژه مسکنی که می‌تواند مرزهای ایالتی را جابجا کند

صدای استرالیا - یک پروژه ساخت مسکن با هدف اسکان ۳۰ هزار نفر در نزدیکی مرز بین نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتخت استرالیا پیشنهاد شده که می‌تواند باعث تغییر مرز این دو منطقه شود.


صدای استرالیا – یک پروژه ساخت مسکن با هدف اسکان ۳۰ هزار نفر در نزدیکی مرز بین نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتخت استرالیا پیشنهاد شده که می‌تواند باعث تغییر مرز این دو منطقه شود.

با ادامه بحران مسکن در استرالیا، قلمرو پایتختی استرالیا به مرکزیت کانبرا به دنبال کمک به کاهش فشار مسکن برای حدود ۳۰ هزار نفر است – اما یک مشکل کوچک وجود دارد.

طرح توسعه این پروژه از شمال غرب از قلمرو پایتختی استرالیا به نیوساوت‌ولز کشیده می‌شود و این امر این سوال را ایجاد کرده که ارائه خدمات در سمت نیوساوت‌ولز پروژه که با آب احاطه شده چگونه خواهد بود، منطقه‌ای که دسترسی به آن تنها از طریق این منطقه در قلمرو پایتختی استرالیا که برای پروژه ساخت مسکن در نظر گرفته شده، امکان پذیر است.

راه حل پیشنهادی چیست؟ مرز را حرکت دهید. این اقدامی است که توسط اندرو بار، سر وزیر قلمرو پایتختی استرالیا پیشنهاد شده است و در صورت اجرا اولین تغییر اساسی در یک مرز دولتی در بیش از ۱۰۰ سال گذشته است.

البته تغییر مرزها هم باید به تایید نیوساوت‌ولز و هم به تایید منطقه پایتخت برسد و از سوی پارلمان‌های فدرال هر دو نیز تایید شود.

اگر تغییر مرز صورت گیرد حومه پارک‌وود نیو ساوت ولز جزوی از قلمرو منطقه پایتخت قرار می‌گیرد.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه