وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » جرم‌زدایی از کار جنسی در کوئینزلند

تاریخ انتشار : 1402/11/27 - 1:23

جرم‌زدایی از کار جنسی در کوئینزلند

صدای استرالیا - طبق قوانین پیشنهادی که دولت ایالتی کوئینزلند به پارلمان ارائه کرد، ارائه خدمات جنسی در این ایالت با هدف بهبود سلامت، ایمنی و حقوق کارگران جنسی، جرم‌زدایی خواهد شد.


صدای استرالیا – طبق قوانین پیشنهادی که دولت ایالتی کوئینزلند به پارلمان ارائه کرد، ارائه خدمات جنسی در این ایالت با هدف بهبود سلامت، ایمنی و حقوق کارگران جنسی، جرم‌زدایی خواهد شد.

بر اساس قوانین فعلی، کارگران سکس از کار با یکدیگر در زیر یک سقف یا در یک تجارت منع شده‌اند و نمی‌توانند افرادی را برای امنیت شخصی استخدام کنند. اصلاحات پیشنهادی، جرایم کیفری موجود مربوط به کار جنسی را لغو می‌کند و جرایم جدیدی را برای حمایت از کارگران جنسی ایجاد می‌کند و حمایت از آنها را در برابر تبعیض ناعادلانه تقویت می‌کند. قوانین جدید به این کارگران اجازه می‌دهد تا از استراتژی‌های ایمنی استفاده کنند که در حال حاضر جرم محسوب می‌شود.

گروه حمایت از کارگران جنسی، Respect تخمین می‌زند که حدود ۹۰ درصد این مشاغل در کوئینزلند در حال حاضر برخلاف قوانین فعلی است. البته مقررات سخت گیرانه فعلی از تحقیقات فیتزجرالد در سال ۱۹۸۹ سرچشمه می‌گیرد که نشان می‌داد طی دهه‌ها فساد پلیس ارتباط مستقیمی با صنعت غیرقانونی سکس در آن زمان داشت.

دادستان کل، ایوت دات، گفته که همه حق دارند در محل کارشان احساس امنیت کنند. او گفت: “بازخورد صنعت این بوده است که قوانین فعلی استراتژی های ایمنی مورد استفاده توسط کارگران جنسی را جرم انگاری می‌کند.

اصلاحات پیشنهادی برای جرم زدایی از صنعت کار جنسی، مقررات مناسبی را وضع خواهد کرد، بنابراین صنعت مجبور نیست بین ایمنی یا [عملکرد] قانونی یکی را انتخاب کند.

طرفداران از قانون پیشنهادی استقبال کرده‌اند.

کوئینزلند از چندین ایالت از جمله ویکتوریا پیروی می‌کند که اخیراً کار جنسی را  به طور کامل جرم‌زدایی کرده است.

ولو هالیدی، هماهنگ کننده گروه رسپکت می‌گوید که این تغییرات به کارگران جنسی در انجام فعالیت‌های روزمره مانند مراجعه به پزشک کمک می‌کند. او گفت: اصلاحاتی مانند این تغییراتی را در نگرش‌های جامعه ایجاد می‌کند که انگ و تبعیض را که کارگران جنسی هر روز با آن مواجه می‌شوند، از جمله هنگام دسترسی به خدمات ضروری، از بین می‌برد.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه