وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » تهدید اسقف اعظم به تحریم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد

تاریخ انتشار : 1399/06/05 - 6:38

تهدید اسقف اعظم به تحریم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد

صدای استرالیا- یکی از رهبران ارشد مذهبی استرالیا اعلام کرد واکسن بالقوه کووید-19 را تحریم خواهد کرد.


صدای استرالیا- یکی از مهمترین رهبران مذهبی استرالیا اعلام کرد واکسن احتمالی کووید-۱۹ دانشگاه آکسفورد را تحریم می‌کند.

اسقف اعظم انگلیکان سیدنی، گلن دیویس اعلام کرد درصورتی که در ساخت این واکسن از تحقیقات سلولی به دست آمده از جنینی که ۵۰ سال پیش سقط شده استفاده شده باشد، این واکسن را استفاده نخواهد کرد.

او  اعلام کرد ترجیح می‌دهد در انتظار ساخته شدن واکسنی که در آن از پژوهش‌های سلولی جنجالی استفاده نشده بماند.

به گفته او این تصمیمی کاملا شخصی است و او کسی را ترغیب و مجبور به عدم استفاده از این واکسن‌ها نمی‌کند. دیویس معتقد است استفاده از بافت جنینی در ساخت این واکسن سرزنش‌آمیز است و می‌گوید امیدوار است کشورهای دیگری که به دنبال ساخت واکسن هستند مجبور شوند آن را به صورت گسترده و عمومی عرضه کنند.

در ساخت واکسن دانشگاه آکسفورد که هنوز در مرحله آزمایش بالینی روی داوطلبان است، حاوی هیچ ترکیب جنینی نیست، اما اتفاقی که افتاده این است که در ساخت این واکسن از کشت سلول‌های جنینی استفاده شده که در سال ۱۹۷۲ سقط شده است. از سلول‌های این جنین برای ساخت انواعی از واکسن‌ها مانند واکسن آبله، هاری و سرخچه استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: گام مهم دولت استرالیا؛ واکسن کرونای رایگان برای ۲۵ میلیون استرالیایی

خشم و نارضایتی از استفاده از سلول‌های جنینی زمانی اوج گرفت که کاردینالی اسپانیایی به نام آنتونیو کانیزارس لوورا استفاده از کشت سلول‌های جنینی برای ساخت واکسن را عملی شیطانی توصیف کرد. اسقف اعظم کاتولیک سیدنی آنتونی فیشر که به تازگی موریسون را برای متوقف کردن روند ساخت این واکسن تحت فشار گذاشته بود هم، اصرار دارد که فردی ضد واکسن نیست اما استفاده از سلول‌های جنین در واکسن برای او ناخوشایند است.

بر اساس موضع رسمی کلیسا در قبال واکسن، کاتولیک‌ها وظیفه اخلاقی دارند که از “مواد بیولوژیکی” به دست آمده از روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی، به ویژه سقط جنین استفاده نکنند.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه