وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » تمدید طرح ۱۵۰ هزار دلاری کسر از مالیات دارایی‌ها برای کسب و کارها

تاریخ انتشار : 1399/03/23 - 6:24

تمدید طرح ۱۵۰ هزار دلاری کسر از مالیات دارایی‌ها برای کسب و کارها

دفتر حسابداری ایتکس پلاس - دولت استرالیا طرح کسر از مالیات دارایی‌ها تا سقف 150 هزار دلار برای کسب و کارها را تا پایان سال جاری تمدید کرد.


دفتر حسابداری ایتکس پلاس – دولت استرالیا طرح کسر از مالیات دارایی‌ها تا سقف ۱۵۰ هزار دلار برای کسب و کارها را تا پایان سال جاری تمدید کرد.

جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه‌داری استرالیا که در یک کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص سخن می‌گفت، اظهار کرد که این طرح برای ۶ ماه دیگر- تا ۳۱ دسامبر-  و با هزینه ۳۰۰ میلیون دلار ادامه خواهد یافت.

این خبر درحالی اعلام شد که آقای فرایدنبرگ ورود استرالیا به اولین دوران رکود پس از سه دهه متوالی و انقباض ۰٫۳ درصدی اقتصاد کشور در سه ماهه اول سال را تایید کرد.

انتظار می‌رود درحدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار کسب و کار استرالیایی از این طرح بهره ببرند.

به گفته فرایدنبرگ، کسب و کارها می‌توانند از این کمک هزینه برای خرید تجهیزات و ماشین آلات تا سقف ۱۵۰ هزار دلار استفاده کنند.

طرح به چه معنی است؟

براساس گزارش اداره مالیات استرالیا، این سیاست جدید به کسب و کارهای واجد شرایط امکان می‌دهد تا درخواست کاهش فوری مالیات برای هزینه‌های صرف شده برای خرید یک دارایی (در همان سالی که دارایی برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته و یا نصب شده است) کنند، برای مثال هزینه‌های کامیونی که برای کسب و کار حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد یا تراکتوری که برای کشاورزی استفاده می‌شود. به طور خلاصه طرح به این معنی است که صاحبان کسب و کار می‌توانند مبلغ مجموع خرید‌های واجد شرایط خود تا سقف ۱۵۰ هزار دلار را از مجموع مالیات قابل پرداخت، طی سال مالی که آن اقلام خریداری شده‌اند، کسر کنند.

دولت در ماه مارس این طرح را با هدف کاهش عوارض اقتصادی ویروس کرونا معرفی کرد. پیش از این طرح به کسب و کارهایی که درآمد سالانه آنها ۵۰ میلیون دلار بود اجازه می‌داد برای خرید‌های تا سقف ۳۰ هزار دلار درخواست کسر از مالیات کنند اما بعدها این طرح به کسب و کارهایی با درآمد سالانه ۵۰۰ میلیون دلار و خرید‌هایی تا سقف ۱۵۰ هزار دلار نیز تعلق یافت.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه