وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » تظاهرات هواداران نوواک جوکوویچ در بلگراد

تاریخ انتشار : 1400/10/19 - 4:16

تظاهرات هواداران نوواک جوکوویچ در بلگراد

صدای استرالیا– پس از جلوگیری از ورود نوواک جوکوویچ به استرالیا از سوی مقامات مرزی به دلیل مقررات واکسیناسیون، صدها […]

تظاهرات هواداران نوواک جوکوویچ در بلگراد

صدای استرالیا– پس از جلوگیری از ورود نوواک جوکوویچ به استرالیا از سوی مقامات مرزی به دلیل مقررات واکسیناسیون، صدها نفر از طرفداران او روز جمعه در مرکز شهر بلگراد، پایتخت صربستان، تظاهراتی اعتراضی برپا کردند.

این ستاره تنیس جهان که امید داشت از لقب قهرمانی خود در مسابقات تنیس اوپن استرالیا دفاع کرده و بیست و یکمین عنوان نخست مسابقات گرند اسلم را به دست آورد، روز چهارشنبه وارد فرودگاه ملبورن شد؛ اما اجازه ورود به خاک استرالیا را نیافت. او همچنان در یک هتل مخصوص نگهداری از مهاجران تحت بازداشت بوده و منتظر برگزاری جلسه دادگاه است که قرار است روز دوشنبه برگزار شود.

اما بازداشت او، موجب خشم هواداران جوکوویچ در صربستان شده و خانواده‌اش خواستار برگزاری تظاهرات اعتراضی تا آزادی او شده‌اند.

سردجان جوکوویچ، پدر نوواک که از منتقدان کشورهای غربی نیز هست، تلاش پسرش برای بازی در مسابقات اوپن استرالیا را مبارزه با گلوبالیست‌هایی توصیف کرد که می‌خواهند همه چیز را نابود کنند.

وی گفت: او (نوواک) برای خودش، مردم‌اش و تمامی ملت‌های آزادی‌خواه جهان مبارزه می‌کند. آنها از او منتفرند؛ زیرا سیاستمداران استرالیایی مردم‌شان را تحت فشار قرار داده‌اند که از او منتفر باشند؛ زیرا او با مغز خودش می‌اندیشد.

سردجان جوکوویچ همچنین با اشاره به قرنطینه‌های ویروس کرونا در ملبورن گفت: مردم استرالیا دو سال است که در اسارت بوده‌اند.

وی خطاب به جمعیتی که در تظاهرات، فریاد می‌زدند «هیولاها، هیولاها» گفت: او (نوواک جوکوویچ) در زندان است، نه بازداشت، و نه در هتل. همه چیزش را از او گرفته‌اند؛ کیف پولش را هم گرفته‌اند و پس از چند ساعت به او تحویل داده‌اند. مقامات استرالیایی می‌خواهند که او را تحقیر کنند و به زانو در بیاورند.

گفتنی است که مقامات استرالیایی، ابتدا گفته بودند که به نوواک جوکوویچ اجازه می‌دهند که بر خلاف مقررات مرتبط با واکسیناسیون، در مسابقات تنیس اوپن استرالیا شرکت کند؛ اما پس از اینکه هواپیمای او در فرودگاه ملبورن فرود آمد، ویزای او باطل و خود او نیز به هتل بازداشت مهاجران منتقل شد.

جوکوویچ از مخالفان واکسیناسیون است و حاضر نشده که در مورد وضعیت واکسیناسیون خود توضیح بدهد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه