وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » تصمیات تازه دولت فدرال: تست و ماسک اجباری برای مسافران پروازهای ورودی به استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/10/20 - 5:00

تصمیات تازه دولت فدرال: تست و ماسک اجباری برای مسافران پروازهای ورودی به استرالیا

صدای استرالیا- کابینه ملی استرالیا با اعمال طیفی از تغییرات در مقررات موافقت کرده تا بتواند تا حد امکان، از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در استرالیا جلوگیری کند.


صدای استرالیا- کابینه ملی استرالیا با اعمال طیفی از تغییرات در مقررات موافقت کرده تا بتواند تا حد امکان، از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در استرالیا جلوگیری کند.

در حال حاضر، ۸۰ درصد استرالیایی‌هایی که در خارج به سر می‌برند، در کشورهایی هستند که وجود نوع جهش یافته کرونا در آنها، تایید شده است.

اسکات موریسون، دیروز کنفرانس خبری خود، به تغییراتی اشاره کرد که برای جلوگیری از گسترش نوع جهش یافته کرونا، در نظر گرفته شده است.

کلیدی‌ترین تغییرات اعمال شده به این شرح است:

کاهش سقف پذیرش مسافران بین‌المللی

از ابتدای هفته، تعداد مسافران بین‌المللی که مجاز به ورود به نیوساوت ولز، کویینزلند و استرالیای غربی هستند، نصف خواهد شد. به این ترتیب نیوساوت ولز در هر هفته ۱۵۰۰ نفر و کویینزلند و استرالیای غربی هر کدام ۵۰۰ مسافر در هفته می‌پذیرند. سقف ۶۰۰ مسافر ورودی بین‌المللی در استرالیای جنوبی تغییری نخواهد کرد. ویکتوریا نیز که پس از موج دوم همه‌گیری، تعداد پذیرش مسافران بین المللی  را به ۱۱۲۰ نفر در هفته کاهش داده بود، فعلا همین تعداد را پذیرش می‌کند.

به گفته نخست وزیر، از آنجا که برخی از پروازها از پیش رزرو و برنامه‌ریزی شده است، کاهش تعداد ورودی‌ها چند روزی طول خواهد کشید.

ماسک اجباری در سفر

تا کنون برخی از شرکت‌های هواپیمایی و مقامات بهداشتی به مسافران توصیه می‌کردند که در طول سفر از ماسک استفاده کنند؛ اما این مساله از این پس اجباری خواهد بود.

موریسون گفت: از این پس هم مسافران و هم خدمه پروازهای بین‌المللی، در طول سفر باید ماسک بزنند.

وی افزود: تمامی افراد درون محوطه فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی استرالیا باید ماسک به چهره داشته باشند.

کودکان زیر ۱۲ سال از این الزام معاف هستند.

تست‌های قبل و بعد از پرواز

از این پس، هر کسی که قصد دارد از خارج به استرالیا برگردد، باید پیش از بازگشت، تست سریع کرونا بدهد و نتیجه منفی را ارایه کند. اگر تست این افراد مثبت شود، هم خودشان و هم افرادی که با آنها در ارتباط نزدیک بوده‌اند و قصد پرواز به استرالیا دارند، از سوار شدن به هواپیمای برگشت به استرالیا، منع خواهند شد.

البته از آنجا که فعال شدن ویروس چند روز طول می‌کشد، مسافران ورودی باید مراحل قرنطینه هتلی را هم بگذرانند و مجددا از آنها تست گرفته خواهد شد.

تست روزانه برای کارکنان قرنطینه

کابینه ملی، در کنار تلاش برای جلوگیری از ورود ویروس به استرالیا، تغییراتی نیز به منظور سد کردن راه انتشار آن در جامعه، در صورت ورود، هم اتخاذ کرده تا از تکرار اتفاقاتی مانند آنچه در بریزبین رخ داده، جلوگیری کند.  به این منظور، مقرر شده که کارکنان قرنطینه از این پس به جای تست هفتگی، روزانه تست بشوند.

نخست وزیر گفت: در مورد کارکنان قرنطینه، توصیه می‌شود که تعریف گسترده‌تری در مورد آنان صورت بگیرد و علاوه بر پرسنل درمان، نظافتچی‌ها و سایر افرادی که مستقیما با این پروسه درگیرند، افرادی مانند کارکنان حمل و نقل افراد به قرنطینه نیز مشمول این تعریف باشند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه