وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » تحریم‌های استرالیا علیه نهادها و شهروندان روسیه و بلاروس

تاریخ انتشار : 1402/04/30 - 11:26

تحریم‌های استرالیا علیه نهادها و شهروندان روسیه و بلاروس

صدای استرالیا - وزیر امور خارجه استرالیا گفت که مقامات استرالیا تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۰ شهروند از روسیه و بلاروس و ۳۵ نهاد روسی در بخش‌های دفاعی، فناوری و انرژی وضع کرده‌اند.

رقابت دو وانگ در اقیانوسیه؛ وزیر امور خارجه استرالیا سیاست عقب راندن چین را پیش می‌برد

صدای استرالیا – وزیر امور خارجه استرالیا گفت که مقامات استرالیا تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۰ شهروند از روسیه و بلاروس و ۳۵ نهاد روسی در بخش‌های دفاعی، فناوری و انرژی وضع کرده‌اند.

پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای گفت: امروز استرالیا تحریم‌های هدفمندی را علیه ۳۵ نهاد در بخش‌های دفاعی، فناوری و انرژی روسیه و ۱۰ فرد از جمله وزیران و مقامات ارشد روسیه و پرسنل ارشد نظامی در بلاروس اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداکثر تاثیر را بر افراد و نهادهایی داشته باشند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در حمایت از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین نقش دارند.

این محدودیت‌ها به ویژه علیه آندری بلوسوف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه و دیمیتری چرنیشنکو، معاون نخست‌وزیر روسیه و همچنین مقامات ارشد نظامی بلاروس اعمال شده است.

پنی وونگ گفت که فهرست تحریم‌ها همچنین شامل شرکت‌های دفاعی بزرگ روسیه، بزرگترین تولیدکننده هلیکوپتر نظامی این کشور و رئیس آن می‌شود. این دیپلمات ارشد استرالیایی گفت: علاوه بر این، محدودیت‌های جدید، نهادهای روسی درگیر در انرژی هسته‌ای و استخراج منابع قطب شمال را هدف قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه