وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » تجمع اعتراضی پناهجویان در برابر دفتر آلبانیزی: اقامت دایم می‌خواهیم!

تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 7:21

تجمع اعتراضی پناهجویان در برابر دفتر آلبانیزی: اقامت دایم می‌خواهیم!

صدای استرالیا- ده‌ها پناهجو که سالهاست با ویزای موقت در استرالیا زندگی می‌کنند؛ با انجام تجمعات اعتراضی در برابر دفتر آنتونی آلبانیزی در سیدنی خواستار دریافت اقامت دایم شده‌اند.


صدای استرالیا- ده‌ها پناهجو که سالهاست با ویزای موقت در استرالیا زندگی می‌کنند؛ با انجام تجمعات اعتراضی در برابر دفتر آنتونی آلبانیزی در سیدنی خواستار دریافت اقامت دایم شده‌اند.

این تظاهرات ۴ روزه از سه‌شنبه آغاز شده است و برگزارکنندگان آن می‌گویند بین ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار پناهجو در استرالیا در برزخ به سر می‌برند.

این افراد مشمول تصمیم ماه فوریه دولت آلبانیزی برای اعطای اقام دایم به ۱۹ هزار پناهجو نشده‌اند.

میلاد مکوندی، یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات است که در اوایل سال ۲۰۱۲ به دلیل فعالیت‌های سیاسی از ایران فرار کرد و با قایق به استرالیا آمد. او که اکنون ۳۸ ساله است، به مدت ۱۱ سال با ویزای بریجینگ در استرالیا زندگی می‌کند.

وی می‌گوید: بدون  داشتن ویزای دایم در این کشور، هیچ تصمیمی برای آینده نمی‌شود گرفت. ما در این وضعیت احساس امنیت نمی‌کنیم؛ زیرا نه می‌توانیم به کشورمان برگردیم و نه اینکه در اینجا پیشرفت کنیم.

به گفته مکوندی، تظاهرکنندگان هنوز هیچ پاسخی از دفتر نخست‌وزیر نگرفته‌اند.

دولت ائتلافی پیشین یک برنامه ارزیابی را به منظور حل مشکل ویزای بیش از ۳۹۰ هزار پناهجو که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ با قایق به استرالیا آمده بودند، به اجرا گذاشت.

این سیستم سریع انواع ویزاهایی که این افراد می‌توانند دریافت کنند و همچنین راه‌های تجدیدنظرخواهی آنها را محدود می‌کند.

اما این سیاست به این دلیل مورد انتقاد قرار گرفته که بر خلاف نام خود، بسیار کند است. به طور متوسط دریافت اولین ویزای موقت برای پناهجویان ۶ سال طول می‌کشد.

منبع: آسوشیتد پرس استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه