وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » دلار استرالیا در مسیر سقوط؛ فشار تورمی بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/07/13 - 0:16

دلار استرالیا در مسیر سقوط؛ فشار تورمی بیشتر می‌شود

صدای استرالیا- ارزش دلار استرالیا در ادامه روند نزولی خود روز سه‌شنبه به 63.13 سنت آمریکا کاهش یافت.


صدای استرالیا- ارزش دلار استرالیا در ادامه روند نزولی خود روز سه‌شنبه به ۶۳٫۱۳ سنت آمریکا کاهش یافت.

آخرین بار در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۲ ارزش دلار استرالیا به پایین‌ترین سطح خود معادل ۶۱٫۸۹ سنت آمریکا رسیده و بیشتر سال ۲۰۲۳ را بالای ۶۶ سنت سپری کرده بود.

شین اولیور، اقتصاددان ارشد موسسه بانکی AMP گفت: این احتمال وجود دارد که دلار استرالیا در کوتاه مدت به محدوده زیر ۶۰ سنت آمریکا سقوط کند.

وی با بیان اینکه روند دلار استرالیا همچنان نزولی است، گفت: نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین و به طور کلی اقتصاد جهانی، بر پول استرالیا تاثیر می‌گذارد.

اولیور با بیان اینکه بازارهای ارز منتظر شکستن مرز ۶۲ سنت هستند، پیش‌بینی کرد که در صورت این اتفاق، خطر سقوط بزرگ‌تر، یعنی به ۵۵ تا ۵۸ سنت آمریکا، دلار استرالیا را تهدید می‌کند.

دلار استرالیا دیروز بیش از یک درصد کاهش یافت؛ اما با تصمیم بانک مرکزی برای تثبیت نرخ بهره در ۴٫۱ درصد، فروش در بازارهای آسیایی در بعد از ظهر سه شنبه ادامه یافت.

آنگس کوت، مدیر اجرایی اوراق قرضه جیمیسون گوت با بیان اینکه دلار استرالیا تحت فشار تثبیت نرخ بهره قرار دارد، توضیح داد: با توجه به تفاوت نرخ بهره استرالیا و ایالات متحده، مردم دلار آمریکا را به دلیل بازدهی بیشتر خریداری می‌کنند.

نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا ۴٫۱ درصد و نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ۵٫۳۷۵ درصد است.

اقتصاددانان هشدار می‌دهند که کاهش دلار استرالیا به میزان بیش از ۱۰ درصد، فشار افزایشی بیشتری بر تورم وارد می‌کند؛ زیرا خرید کالاهای وارداتی برای فروش در استرالیا هزینه بیشتری خواهد داشت و این هزینه به خریداران منتقل می‌شود.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه