وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 12 May 2024
» اجتماعی » تایید شد: استیون مایلز نخست‌وزیر بعدی کوئینزلند است

تاریخ انتشار : 1402/09/21 - 7:28

تایید شد: استیون مایلز نخست‌وزیر بعدی کوئینزلند است

صدای استرالیا– در پی استعفای آناستازیا پالاشو از مقام نخست‌وزیری کوئینزلند، تایید شد که استیون مایلز جانشین او خواهد شد. […]

تایید شد: استیون مایلز نخست‌وزیر بعدی کوئینزلند است

صدای استرالیا– در پی استعفای آناستازیا پالاشو از مقام نخست‌وزیری کوئینزلند، تایید شد که استیون مایلز جانشین او خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر کوئینزلند توانست در توافق دوشنبه شب علاوه بر آرای کافی از اعضای اتحادیه، رای اعضای کلیدی کابینه را نیز به دست آورد.

به این ترتیب، مسیر برای نخست‌وزیر مایلز هموار شده و انتظار می‌رود که با شکل‌گیری دولت جدید کارگر در این ایالت، کامرون دیک، وزیر خزانه‌داری نیز نقش معاون نخست‌وزیر را به عهده بگیرد.

قرار است روز جمعه که پالاشو رسما از سمت خود استعفا خواهد کرد، رای‌گیری برای تعیین رهبر حزب انجام شود.

مایلز پیش از رای‌گیری از حمایت وزیر خزانه‌داری قدردانی کرد. او همچنین در حالی که اشک می‌ریخت از همسر، فرزندان و والدین‌اش برای حمایت‌شان در این روزهای پر تنش اخیر تشکر کرد.

وی گفت: اعضای حزب روز جمعه تشکیل جلسه خواهند داد و تصمیم نهایی بر عهده آنهاست. به محض اینکه تصمیم گرفته شود، درباره دولت خود صحبت خواهم کرد.

مایلز افزود: دولتی که من رهبری خواهم کرد، هر روز موظف به کمک به کوئینزلندی‌ها از تمامی روش‌های ممکن خواهد بود.

وی همچنین تایید کرد که از کامرون دیک برای همکاری و فعالیت در نقش معاون نخست‌وزیر دعوت کرده و به توافق رسیده‌اند.

مایلز گفت: ما (مایلز و دیک) یک تیم قوی هستیم که مدت طولانی با هم کار کرده‌ایم، ارزش‌های مشابهی داریم و هر دو دولتی می‌خواهیم که در خدمت کوئینزلند باشد.

پیش از این شانون فینتمن، وزیر بهداشت پس از پذیرش شکست خود در رقابت برای کسب رهبری حزب و با بیان اینکه در روز جمعه نامزد نخواهد شد،اعلام کرده بود که از مایلز حمایت می‌کند.

فینتمن در بیانیه‌ای که صبح امروز منتشر شد، اعلام کرد که پس از مشخص شدن رای اکثریت نمایندگان به مایلز، از این «دوست دیرینه‌اش» در رهبری حزب حمایت خواهد کرد.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه