وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » تارا تیبا نامزد دریافت جایزه موسیقی «آریا» در استرالیا شد

تاریخ انتشار : 1398/07/16 - 18:57

تارا تیبا نامزد دریافت جایزه موسیقی «آریا» در استرالیا شد

صدای استرالیا- تارا تیبا، خواننده جوان ایرانی ساکن شهر پرت در استرالیا، نامزد دریافت جایزه «آریا»، مهمترین جایزه موسیقی استرالیا […]

تارا تیبا خواننده ایرانی، نامزد دریافت جایزه موسیقی «آریا» در استرالیا شد

صدای استرالیا- تارا تیبا، خواننده جوان ایرانی ساکن شهر پرت در استرالیا، نامزد دریافت جایزه «آریا»، مهمترین جایزه موسیقی استرالیا شد.

او برای آلبوم «امید» نامزد دریافت جایزه بهترین آلبوم سال استرالیا در بخش «موسیقی ملل» شده است و در این شاخه با هنرمندان مطرح و گروه‌های مشهوری رقابت می کند.

تارا تیبا فراگیری موسیقی را از هشت سالگی با نوازندگی ویولن و پیانوی کلاسیک آغاز کرد. ولی در نوجوانی شیفته موسیقی سنتی ایرانی شد و ردیف آوازی این موسیقی را نزد هنگامه اخوان فرا گرفت.

او چندی پیش برای ادامه فعالیت های هنری خود به استرالیا رفت و در رشته موسیقی و آواز جاز تحصیل کرد.

این هنرمند نخستین آلبوم خود با عنوان «یک رویای ایرانی» را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد که با استقبال مناسبی از سوی شنونده ها و منتقدان هنری همراه شد.

 

آلبوم «امید»، دومین آلبوم تارا تیبا، مجموعه ای تلفیقی با آواها و نواهای شرقی و غربی است که در چهارچوب موسیقی ملل تولید شده است.

تارا تیبا درباره این آلبوم می گوید: «این مجموعه را به تمام کسانی که با بیماری های روحی و روانی درگیر هستند، تقدیم می کنم. این بیماری ها ناشی از اختلال در قسمت های شیمیایی و فیزیکی مغز است، مانند سایر بیماری هایی که ناشی از اختلال در سایر اعضای بدن است. برای آنها آروزی لحظاتی پر از امید دارم. بدون امید رو به زوال رفتن خیلی آسان است، ولی با امید زنده بودن پرشورتر است.»

تارا تیبا در سالهای اخیر در تعدادی از تالارهای بزرگ هنری و جشنواره های معتبر موسیقی در استرالیا، اسپانیا، پرتغال، یا آمریکا حضور یافته و همراه با گروه خود در کنسرت های زیادی به هنرنمایی پرداخته است.

او در این باره می‌‌گوید: «بزرگی و کوچکی اجرا برای من تفاوتی ندارد و هدفم ارتباط با تمامی شنوندگان است. اجرای زنده همیشه برای من مانند یک چرخه انرژی است. یعنی همان انرژی که از حاضرین می گیرم، درباره به آنها باز می گردانم و این برای من به عنوان خواننده بسیار هیجان انگیز است.»

 

تارا تیبا به‌تازگی جایزه «وام» (به انگلیسی: WAM) را به عنوان بهترین گروه موسیقی در استرالیای غربی دریافت کرد و یکی از آهنگ‌های آلبوم امید با عنوان «بهار» نیز در همین مراسم، جایزه بهترین آهنگ سال را برد.

منبع: صدای آمریکا

 


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه